וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגזין פורצ'ן נותן כבוד למנכ"ל טבע

22.11.2010 / 13:47

המגזין היוקרתי פורצ'ן בחר במנכ"ל ענקית התרופות שלמה ינאי במקום ה-20 ברשימת אנשי השנה. ינאי עקף את מנכ"לי דיסני, סטארבקס ופימקו. במקום הראשון ברשימה: מנכ"ל נטפליקס

מנכ"ל טבע שלמה ינאי דורג במקום ה-20 ברשימת אנשי השנה בעולם העסקים של המגזין "פורצ'ן", אשר פורסמה בסוף השבוע. במקום הראשון ברשימה הציב "פורצ'ן" את ריד הייסטינגס, מנכ"ל חברת השכרת הסרטים באינטרנט נטפליקס. המגזין דירג את 50 אנשי העסקים המוצלחים של השנה האחרונה על פי ביצועי חברותיהם, וביקש גם מהקוראים לדרג את הראשונים ברשימה.

"האלוף לשעבר מפקד על מעצמת תרופות בשווי 15 מיליארד דולר, אשר מייצרת גירסאות גנריות זולות מהר יותר ובכמויות גדולות יותר – 8 מיליארד גלולות בשנה – מאשר מתחרותיה", נכתב במגזין, אשר ציין כי טבע, שמתרחבת כל הזמן, שולטת כיום על 22% משוק התרופות הגנריות בארה"ב.

את הבחירה בהייסטינגס לעמוד בראש הרשימה נימקה "פורצ'ן" בהצלחתה האדירה של נטפליקס, אשר צמחה השנה להיות ענקית, והשיגה זכויות על סרטים מאולפנים כמו פרמאונט, MGM וליונסגייט להפצה באינטרנט. נטפליקס, המציעה משלוחי סרטים לפי הזמנה באינטרנט, נהפכה לפופולרית מאוד בארה"ב, מה שבולט מאוד לעומת רשת השכרות הסרטים בלוקבאסטר, שפשטה רגל לפני מספר חודשים. מניית נטפליקס זינקה ביותר מ-200% מאז ינואר.

במקום השני בדירוג "פורצ'ן" נמצא אלן מולאלי, מנכ"ל ענקית הרכב פורד, היחידה מבין שלוש יצרניות הרכב הגדולות בארה"ב שלא נזקקה לחילוץ מהממשל האמריקאי. מולאלי, שלדברי המגזין הצליח להחיות חברה בת 107 שנה, דורג על ידי הגולשים במקום הראשון.

את המקום השלישי בדירוג תפס סטיב ג'ובס, מנכ"ל אפל, אשר בשנה האחרונה בין היתר השיק את האייפד, שרד את "אנטנה-גייט" (בעיית האנטנה במכשיר האייפון מהדגם האחרון), הצליח לחמוק מפרסום רע והתחרה בגוגל על עתיד הטלפונים החכמים, לדברי המגזין. במקום הרביעי דורג מארק צוקרברג, מנכ"ל פייסבוק, ואחריו אלן קאלמן, מנכ"לית דופונט שבשנה שעברה עמדה בראש הדירוג.

עוד בעשיריה הראשונה – מנכ"ל ענקית האינטרנט הסינית באידו רובין לי (6), מנכ"ל אורקל לארי אליסון (7), וורן באפט (8), מנכ"ל ברידג'ווטר ריי דאליו (9) ומנכ"ל אמזון ג'ף בזוס (10).

ינאי עקף ברשימה מנכ"לים מוערכים כגון מנכ"ל דיסני בוב אייגר (22), איירין רוזנפלד מענקית המזון קראפט (23), האוורד שולץ מסטארבקס (28) וביל גרוס, שמנהל את חברת ניהול קרנות האג"ח הגדולה בעולם, פימקו (33).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully