וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת חודק תוחל גם בשוק המניות והנדל"ן?

נוען בר

22.11.2010 / 14:00

בתוכנית המפקח על שוק ההון להחיל את ועדת חודק גם בשוק המניות והנדל"ן. הילה בן חיים, סגנית בכירה לממונה על שוק ההון: "תהליך אנליזה מקיף צריך להיעשות לא רק כשרוכשים אג"ח"

באגף הפיקוח על שוק ההון והביטוח במשרד האוצר מתכננים להרחיב את מסקנות ועדת חודק שגובשו לגבי השקעות בשוק האג"ח, גם להשקעות בשוק המניות והנדל"ן. "תהליך אנליזה מקיף צריך להיעשות לפני כל השקעה ולא רק כשרוכשים אג"ח" - אמרה היום הילה בן חיים, סגנית בכירה לממונה על שוק ההון, בכנס מימון תאגידי של די סי פיננס במלון סיטי טאואר ברמת גן.

לדברי בן חיים, באגף הפיקוח מצפים מהמוסדיים להציג תהליך מסודר של אנליזה מעמיקה וקבלת החלטות לפני כל השקעה. כך מתכוונים באוצר לדחוף את המוסדיים לנהל משא ומתן מקדים לפני השקעות בשוק הראשוני גם בשוק המניות, מה שצפוי לשפר את מחירי ההנפקה לטובת המשקיעים.

"היה לנו קושי לשכנע משקיעים לספק מימון לפרויקט ים תטיס"

"מדברים עכשיו על ועדת חודק - אנחנו ניצלנו את התקופה שלפני, וכמעט כל הנכסים שלנו כיום משוחררים משעבודים", אמר בכנס אסי ברטפלד, מנכ"ל קבוצת דלק. לדבריו, בקבוצת דלק מקפידים ל"שטח" את פירעון החוב ולחלק אותו על פני השנים כך שיותר משני שליש מהחוב של הקבוצה אמור להיפרע לאחר 2015. "אתה לא יודע מה ייפול עליך בעתיד ובאיזו שנה, לכן אנחנו מקפידים על כך", ציין ברטפלד.

"אחרי שמכרנו 20% מדלק רכב כעת אנחנו מתמקדים בתשתיות ובאנרגיה", הכריז ברטפלד, שעבר לספר על פרויקט ים תטיס, פרויקט הגז הראשון של קבוצת דלק, שהוקם ליד אשקלון: "הפרויקט קרוב לעזה והיה לנו קושי לשכנע משקיעים לתת לו מימון. לכל דבר ניתן לרכוש היום ביטוח, אבל לא על סיכון מלחמה. אבל בסוף הצלחנו וזוהי הפעם הראשונה שפרויקט בישראל, ועוד על גבול עזה, קיבל דירוג בינלאומי גבוה של BBB".

עוד סיפר ברטפלד כי בשלב המפגשים עם המשקיעים לא ידעו בדלק כיצד למכור את הגז שבמאגר. "היה רק צינור אחד לאשדוד ועוד לא הייתה כל תשתית האספקה שיש היום", הסביר. "כשבאנו עם המודל העסקי למלווים היה קשה לצהיג להם תוכנית איך אנחנו מתכננים לפרוע את ההלוואה". בסוף גיבשו בדלק יחד עם המלווים תוכנית לפירעון של החוב לפי קצב מכירת הגז: "אם מוכרים יותר - פורעים יותר, ואם פחות אז היקפי התשלומים קטנים יותר", ציין המנכ"ל.

כדי לשפר את תנאי הריבית וסכום הגיוס מול המלווים, יזמו בדלק הגנה על מחיר הגז, הליך שלדברי ברטפלד מגן על החברה ממחירים נמוכים, אך גם מונע ממנה להרוויח משוק של מחירים גבוהים.

לגבי עסקת מתקן חדרה, סיפר ברטפלד כי היה קשה לקבוצה להשיג מימון בארץ, זאת בשל מגבלת הלווה הבודד בבנקים. לכן בחרו בדלק לקחת את כל המימון מבנקים זרים, כשההון העצמי היה רק של 20% וההלוואות נלקחו לתקופה של 25 שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully