וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטנדרד אנד פור'ס הורידה את תחזית דירוג האשראי שלה עבור ניו זילנד

סוכנויות הידיעות

22.11.2010 / 14:28

חברת דירוג האשראי נימקה את הורדת התחזית ל"שלילית" בגידול בחוב החיצוני של ניו זילנד



סוכנות דירוג האשראי סטנדרד אנד פור'ס (s&p) הזהירה היום כי דירוג האג"ח הממשלתיות של ניו זילנד הנקובות במטבע זר עשוי לספוג הורדה, אם המדינה תמשיך לצבור אג"ח זרות. בעקבות האזהרה, צנח הדולר הניו זילנדי ביותר מ-1%. כעת נחלש הדולר הניו זילנדי ב-0.5% לרמה של 77.44 סנט אמריקאי לדולר ניו זילנדי.



s&p הודיעה כי תשנה את תחזית דירוג האשראי במטבע זר של ניו זילנד מ"יציבה" ל"שלילית", ונימקה את ההחלטה בהתרחבות הגירעון בחשבון השוטף, וגידול בסיכוני האשראי במגזר הבנקאי. קיצוץ בדירוג האשראי של ניו זילנד, העומד כיום על aa+, צפוי לייקר את עלויות ההלוואות עבור ניו זילנד ובנקיה.



"שינוי התחזית משקף את הכרתנו בסכנות הנובעות מהגידולים הצפויים בגרעונות של ניו זילנד, בהקשר של היחלשות הגמישות הפיסקלית של המדינה", לדברי קירן קארי, אנליסט דירוג אג"ח ממשלתיות ב-s&p. הוא הוסיף כי פירוש התחזית השלילית היא סיכוי של כשליש להורדת דירוג בסופו של דבר. הוא הדגיש גם כי לא צפוי שינוי בזמן הקרוב, וכי התחזית היא לטווח הבינוני - כשנתיים-שלוש קדימה.



עוד הוסיפו ב-s&p כי קיצוצים תקציביים יהיו חיוניים בהתחמקות מהורדת דירוג. שר האוצר של ניו זילנד, ביל אינגליש, הכיר בטיעון זה, ואמר כי הורדת התחזית מדגישה את חשיבות הקיצוץ בחובות הזרים של המדינה. למדינה חובות חיצוניים בסך למעלה מ-160 מיליארד דולר ניו זילנדי. "זו בעיה ממושכת עבור ניו זילנד, שהותירה אותנו פגיעים", אמר אינגליש, והוסיף כי ממשלת ניו זילנד פועלת לצמצום החוב החיצוני שלה ולחזרה לעודף במאזן התקציבי עד 2016.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully