וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החקלאים מפגינים: "הממשלה מחסלת את הענף"

רמי שני

22.11.2010 / 15:15

פעולות המחאה של חקלאי הארץ יצאו מהשדות לכבישי הדרום, שם נחסמו צמתים מרכזיים. "המטרה היא להביא לכך שכל האזרחים יוכלו לקבל ירקות במחיר שווה לכל נפש"

שי אוקנין

(צילום: שי מכלוף; עריכה: עידן גוראל)

חקלאים מאזור הדרום חסמו בשעות הצהריים (שני) את צומת נתיבות כחלק מפעילות המחאה על המחסור באלפי עובדים זרים בענף החקלאות. החקלאים, שהחלו היום בפעולות מחאה הכוללות את הפסקת האספקה החקלאית לשלושה ימים ויצירת שיבושי תנועה, חסמו מוקדם יותר את צומת הערבה.

כחלק מהמחאה נושאים החקלאים שלטים ועליהם ססמאות כגון "בצורת – גזרה משמיים, עובדים זרים – לא", "הממשלה מחסלת את החקלאות", ו"דרושים שרים לחקלאות". ח"כ מירי רגב, שביקרה במוקד המחאה הביעה את תמיכתה ואמרה כי תפעל להביא את הדרישות לשולחן הכנסת.

מזכיר ארגון מגדלי הירקות, מאיר יפרח, אמר בהפגנות כי "המטרה היא להביא לכך שכל האזרחים יוכלו לקבל ירקות במחיר שווה וזול".

בתוך כך, הגישו היום למזכירות הכנסת ח"כ ישראל חסון (קדימה), ויו"ר השדולה החקלאית ח"כ שי חרמש, את דרישתם להקים ועדת חקירה פרלמנטארית בעניין העובדים הזרים בענף החקלאות ומליאת הכנסת תדון בדרישתם ביום רביעי הקרוב.

כמו כן, עתרו היום מספר חקלאים לבג"ץ בבקשה לאשר להם היתרים ל-117 עובדים זרים, מעבר למכסה שהוקצתה להם. בעתירה נאמר כי פקידי משרדי התמ"ת, הפנים והחקלאות עושים הכל כדי לצמצם את מספר העובדים הזרים בחקלאות, ובכך הם פוגעים בעותרים ובמדינת ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully