וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחזיקי אג"ח של אנגלו אייריש יספגו "תספורת" של 80% על ערך האג"ח

סוכנויות הידיעות

22.11.2010 / 15:23

92% ממחזיקי אג"ח נדחות שמועד פרעונן 2017 הסכימו להסכם, הנדרש על ידי ממשלת אירלנד



בנק אנגלו אייריש הודיע היום כי מחזיקי 92% מהאג"ח הנדחות שלו, שמועד פרעונן 2017, הסכימו להמירן בהנחה של כ-80%, לאחר שממשלת אירלנד כפתה על משקיעים לסייע במימון חילוץ הבנקים.



מחזיקיהן של אג"ח בהיקף 690 מיליון יורו (948 מיליון דולר), יקבלו אג"ח לשנה המבוטחות על ידי הממשל, שהריבית עליהן 3.75% יותר מריבית היוריבור (הריבית הבין-בנקאית היומית הנקובה ביורו), והיקפן 136.8 מיליון יורו. מדובר בכ-20 סנט על כל דולר בערך הנקוב של האג"ח. פירוש הדבר הוא "תספורת" גדולה בשווי האג"ח עבור המשקיעים, שתצמצם את החוב של אנגלו אייריש, ותשפר את שיעור הלימות ההון שלו.



אירלנד נאלצה לפנות לאיחוד האירופי ולקרן המטבע הבינלאומית (imf) בעקבות חילוץ הבנקים שביצעה החל ב-2008, עם התגברות המשבר הפיננסי העולמי וקריסת בנק ההשקעות האמריקאי ליהמן ברדרס. בתחילה ממשלת אירלנד הודיעה על הענקת ערבויות נרחבות ל-5 הבנקים הגדולים במדינה. לאחר מכן, הזרים הממשל הון לאנגלו אייריש, ובסופו של דבר, נאלץ להלאים את הבנק ב-2009. עלות חילוץ הבנקים באירלנד הלכה והאמירה, ובעקבותיה גם הגירעון בתקציב אירלנד, שהלחיץ את המשקיעים ואילץ את המדינה להגיש בקשת סיוע על מנת לאפשר הזרמת הון לבנקים, שכבר התקשו לקבל הלוואות בשווקים.



אנגלו אייריש צפוי לקבל ממשלת אירלנד בסך הכל 34 מיליארד יורו, ובסך הכל נזקקו הבנקים באירלנד ל-54 מיליארד יורו, לפי נתוני הממשל שהתפרסמו בספטמבר. אג"ח של בנקים נוספים שקיבלו סיוע ממשלתי נחלשים היום, בעקבות ההודעה על הסכם הנושים של אנגלו אייריש. ההסכם עשוי לגרום להפעלת חוזים לביטוח אג"ח (cds), לפי נתוני ברקליס קפיטל. חוזים אלה משלמים למחזיקיהם תשלום תמורת האג"ח אותם הם מבטחים, במקרה שהלווה אינו עומד בתשלומי האג"ח המקוריים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully