וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשיון הנהיגה של עו"ד אלי זהר, פרקליטו של אולמרט, נשלל לשלושה חודשים בגין עבירות תנועה

נורית רוט

22.11.2010 / 16:34

לחובתו של זהר נרשמו 38 נקודות בגין עבירות נהיגה חמורות כמו נסיעה מעל המהירות המותרת ונהיגה באור אדום



האם הגיע הזמן שפרקליט הצמרת אלי זהר ישכור לעצמו נהג פרטי, כשם שנוהגים לעשות כמה מלקוחותיו הבולטים, כגון ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט? בקרוב כנראה שלזהר לא תהיה ברירה אלא לעשות זאת. מפסק דין של בית המשפט העליון שניתן השבוע עולה כי רישיונו של זהר נשלל בעקבות 38 נקודות שצבר בגין עבירות תנועה.



זהר מחזיק ברישיון נהיגה משנת 1959. לפני כשנה קיבל הודעה ממשרד התחבורה לפיה רשיונו נפסל לשלושה חודשים וכי יחודש לאחר שיעבור מבחן עיוני, כיוון שנרשמו לחובתו 38 נקודות בגין עבירות נהיגה חמורות שביצע בין השנים 2003 עד 2009 - שלוש עבירות של נסיעה מעל המהירות המותרת, עבירה של נהיגה באור אדום, אי עצירה בקו עצירה ועבירה של שימוש בטלפון תוך כדי נהיגה. בנוסף נדרש להשתתף בקורס ייעודי בנהיגה נכונה, לאחר שכבר השתתף בקורס בסיסי.



זהר, ממש כשם שהוא פועל עבור לקוחותיו, ביקש לערוך לו שימוע. בשימוע טען כי לא קיבל לידיו את המכתבים בהם פורטו העבירות ולא את ההזמנה לקורס היעודי. הטענות נדחו ונמסר לו כי השלילה צפויה להתחיל ביוני השנה. בעקבות זאת פנה זהר שוב וביקש להטיל עליו עונש חלופי. הוא טען אין לו עבר תעבורתי מכביד, כי דברי הדואר הרלבנטיים לא הגיעו אליו וכן ציין את הפגיעה הקשה בו, נוכח מקצועו.



משרד התחבורה סרב ולכן הגיש זהר עתירה מנהלית לבית המשפט לעניינים מנהליים. גם העתירה נדחתה ובעקבות זאת הגיש זהר ערעור לעליון. לטענתו, הוא השתתף בקורס הבסיסי לאחר שצבר 16 נקודות בלבד ולפני שהוטל עליו הקורס הייעודי. לכן לא היה מקום להוסיף את הנקודות שבגינן ביצע את הקורס הבסיסי לנקודות הנוספות שצבר לאחר מכן.



השופטת אסתר חיות דחתה את הערעור. לדבריה, יש לדחות את טענת זהר "כי יש לפרש את התקנות באופן המקל עם הנהג ולא באופן המחמיר עימו, נוכח הפגיעה שיש באמצעי התיקון, ובייחוד בפסילת נהג מלהחזיק רשיון נהיגה, בזכויות יסוד לחופש תנועה ולחופש העיסוק". עוד קבעה כי "מחיקתן של נקודות מיד עם ביצוע אמצעי התיקון ולפני חלוף תקופת הצבירה שנקבעה בתקנות מחטיאה את המטרה שאותה ביקשה שיטת הניקוד להשיג".

זהר חוייב לשלם הוצאות ושכ"ט עו"ד למשרד התחבורה בסך 15 אלף שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully