וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנית האוצר: הקמת 3 תחנות כח מבוססות גז

22.11.2010 / 16:35

במשרד האוצר כבר בונים על הגז בקידוח "תמר". לפי המלצת צוות "90 הימים" בראשות חיים שני, יוקמו התחנות לשם עמידה בביקושי החשמל, וכן יואצו שילובן של אנרגיות מתחדשות

צוות 90 הימים בראשות מנכ"ל האוצר, חיים שני, שהתבקש על ידי ראש הממשלה לבחון את צורכי משק החשמל לשנים הקרובות, הציג בפני שר האוצר ושר התשתיות הלאומיות את עיקרי מסקנותיו. הצוות קיים עשרות דיונים עם כל הגורמים הנוגעים לנושא במשק החשמל ובהם משרד התשתיות הלאומיות, המשרד להגנת הסביבה, רשות החשמל, חברת חשמל ויצרנים פרטיים.

הצוות אימץ את עיקרי תוכנית הפיתוח למשק החשמל, אשר הוצגה על ידי משרד התשתיות הלאומיות לממשלה בתחילת חודש אוגוסט השנה, לפיה על מנת לעמוד בביקושים הצפויים לחשמל בשנים 2013-2015 יש צורך בביצוע מספר צעדים להגדלת ההיצע ולצמצום הביקוש ובראשם השלמת בניית תחנות הכוח שבבנייתן הוחל במסגרת תוכנית החירום של שנת 2008 והקמת יחידות נוספות לתוספת ייצור.

להלן הצעדים:

• השלמת בנייתן של 3 תחנות כוח הפועלות על בסיס גז כאמור, זאת על מנת להגדיל את יכולת הייצור של חברת חשמל בכ-400 מגה וואט, דרך הגדלת יכולת הייצור. משרד האוצר מגבש המלצה באופן מימון הקמת התחנות.

• קידום פעילות ממשלתית משותפת להתייעלות אנרגטית, על בסיס "התוכנית הלאומית להתייעלות אנרגטית" שגיבש משרד התשתיות הלאומיות, במסגרת וועדת היגוי בינמשרדית (הוועדה להפחתת פליטות גזי חממה) שעיקרי המלצותיה יובאו להחלטת ממשלה בשבועות הקרובים. תוכנית ההתייעלות האנרגטית כוללת תקצוב של מאות מיליוני ש"ח בשנים הקרובות.

• בחינת שילוב יצרני חשמל פרטיים במשק החשמל בשנים 2013-2015 כתחליף לייצור חשמל על ידי חברת החשמל. כמו גם, האצת שילוב של אנרגיות מתחדשות.

• נקיטת צעדים נוספים להגדלת יכולת ייצור החשמל בשנים אלו.

הצוות בוחן את המשמעות הכלכלית של שילוב פרויקט D בצד ההיצע במשק החשמל, המסקנות בעניין יוצגו לשרים ולממשלה עד בתחילת ינואר 2011.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully