וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מרגישה את המשבר: חברת השכרת הסרטים באינטרנט נטפליקס מעלה מחירים

מיכל רמתי

22.11.2010 / 16:46

נטפליקס תתחיל להציע שירות סטרימינג בלבד ב-7.99 דולר, ומעלה בדולר את המנוי הכללי שלה



נטפליקס האמריקאית, חברת השכרת הסרטים באינטרנט, הודיעה היום על העלאת מחיר המנוי החודשי שלה, ועל השקת מנוי סטרימינג בלבד שמחירו יהיה נמוך יותר. מניית החברה עולה ב-5% בעקבות ההודעה.



נטפליקס, חברה שאנליסטים רבים כבר היו מוכנים לקבור את המודל שלה לפני מספר שנים, יצאה לבסוף כשידה על העליונה. מתחרותיה הגדולות בתחום השכרת הסרטים - בלוקבאסטר ומובי גאלרי הוותיקות - נאלצו לפשוט רגל, ואילו וול-מארט, הרשת הקמעונית הגדולה בארה"ב, ויתרה על פעילותה בתחום, וכיום מצויה עם נטפליקס בהסכם שיתוף פעולה. נטפליקס, לעומת זאת, לאחר תקופת הפסדים ומשבר באמצע העשור האחרון, התאוששה והחלה לפרוח.



החברה, בה ניתן לשכור סרטים באמצעות הזמנה בדואר או באמצעות סטרימינג או הורדה באינטרנט, הציגה לשוק האמריקאי מודל שהיה מבוסס על מנוי חודשי, ואיפשר ללקוחות לקבל סרטים לאיזה פרק זמן שהם רוצים, ובצורה זו פגעה במודל של בלוקבאסטר, שבמידה רבה התבסס על דמי איחורים. תמחור תחרותי במיוחד סייע לנטפליקס אף הוא, אף שגרר ירידה ברווחיות החברה בתקופה מסוימת.



לפני כחודשיים נאלצה בלוקבאסטר להגיש בקשה לפשיטת רגל, בעקבות חובות מאוד גדולים שצברה. החברה הודיעה על תכנית ארגון מחדש שתכלול סגירת סניפים רבים, והגדלת מספר הקיוסקים שלה, בדומה למתחרה אחרת בתחום - רדבוקס, המפעילה אלפי קיוסקים להשכרת סרטים ברחבי ארה"ב.



בתחומים רבים בארה"ב רשתות קמעוניות החלו להעלות מחירים על מנת להתמודד עם העלייה במחירי חומרי הגלם שלהן. עם זאת, העלאת המחירים מתבצעת בהדרגה ותוך חשש מהברחת צרכנים, השרויים בחוסר ודאות בשל שיעור האבטלה הגבוה בארה"ב.



נטפליקס מעלה אף היא מחירים – מחיר המנוי החודשי לצפייה בסרטים באינטרנט באמצעות סטרימינג, ושכירת סרט אחד בהזמנה בדואר בחודש, יעלה בדולר, ל-9.99 דולר לחודש. מנויים המאפשרים שכירת יותר מסרט אחד בדואר, יתייקרו אף הם. עם זאת, החברה תשיק מנוי חודשי זול יותר למי שמעוניינים בצפייה בסרטים באינטרנט בלבד, שמחירי 7.99 דולר לחודש.



ריד הייסטינגס, מנכ"ל נטפליקס דורג במקום הראשון ברשימת אנשי השנה בעולם העסקים של המגזין "פורצ’ן", אשר פורסמה בסוף השבוע. המגזין דירג את 50 אנשי העסקים המוצלחים של השנה האחרונה על פי ביצועי חברותיהם, וביקש גם מהקוראים לדרג את הראשונים ברשימה.



את הבחירה בהייסטינגס לעמוד בראש הרשימה נימקה "פורצ'ן" בהצלחתה האדירה של נטפליקס, אשר צמחה השנה להיות ענקית, והשיגה זכויות על סרטים מאולפנים כמו פרמאונט, mgm וליונסגייט להפצה באינטרנט. נטפליקס, המציעה משלוחי סרטים לפי הזמנה באינטרנט, נהפכה לפופולרית מאוד בארה"ב מניית נטפליקס זינקה ביותר מ-200% מאז ינואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully