וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטיינמץ מתקרב להסדר חוב: סקורפיו הגישה בקשה לבית משפט לכינוס אסיפת בעלי האג"ח

מיכאל רוכוורגר

22.11.2010 / 17:06

עדיין אין אישור בנק הפועלים להסדר; שטיינמץ יזרים לחברה 20 מיליון דולר נוספים



חברה סקורפיו נדל"ן שבשליטת בני שטיינמץ התקדמה צעד נוסף לקראת השלמת הסדר החוב מול מחזיקי האג"ח שהיא חייבת להם כ-150 מיליון דולר. סקורפיו הגישה לבית המשפט בקשה לכינוס האסיפה האמורה להתכנס בין 21 עד 60 יום לאישור ההסדר.



ההסדר עצמו כפוף לאישור בנק הפועלים שסקורפיו חייבת לו כ-93 מיליון דולר, שעדיין לא נתן את הסכמתו להסדר. כמו כן באסיפה החברה תצטרך לזכות באישור הרוב של לפחות 75% ממחזיקי האג"ח.



נציגות מחזיקי האג"ח הורכבה מהנציגים של מגדל, פסגות, כלל, מנורה והפניקס כשרק פסגות עדיין מתנגדים להסדר. סקורפיו מיוצגת בהסדר על ידי עוה"ד רם כספי ויאיר כספי וכן עוה"ד פנחס רובין ונעם רונן, והנציגות ע"י עו"ד גיל אורן.




לפי התנאים הסופיים, שטיינמץ אמור להזרים לסקורפיו 100 מיליון דולר. מסכום זה תשלם החברה באופן מיידי למחזיקי האג"ח כ-75 מיליון דולר, כמחצית מערך החוב.



שטיינמץ יזרים לחברה 20 מיליון דולר נוספים למימון השקעה בשני פרויקטים באוקראינה. הדבר צפוי לשפר את היחסים הפיננסיים של החברה ולהקטין את הגירעון בהונה, שהסתכם ב-318 מיליון שקל בסוף מארס 2010. הפועלים יקבל באופן מיידי 5 מיליון דולר, וערבות אישית של שטיינמץ ליתרת החוב.



יתרת החוב כלפי מחזיקי האג"ח תוגדר כנחותה לעומת החוב של הפועלים עד 2013-2014. זאת עד להחזר כמחצית החוב להפועלים, כך שמ-2014 יוחזרו יתרות החוב למחזיקי האג"ח ולהפועלים באופן שווה לפי יתרת יחס החוב.



בעלי האג"ח מנעו משטיינמץ לדחות את תשלומי הריבית השוטפים, ובכך לא ליצור חוסר סימטריה מול הפועלים. מחזיקי האג"ח יהיו זכאים לתוספת ריבית מעבר לריבית ההסדר (צמוד + 4%) בשיעור שנתי של 1.125%, שתיצבר החל ממועד ההסדר ותשולם לאחר פירעון מלוא חוב לבעלי האג"ח ולבנק הפועלים. ואולם זאת רק אם החוב שסוכם לבעלי אג"ח לא נפרע עד תום 72 חודש מתחילת ההסדר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully