וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוועדות המחוזיות לתכנון ובנייה לא יאשרו דיור בר השגה

רנית נחום-הלוי

22.11.2010 / 17:46

משרד הפנים: "בכל מדינות המערב יש חקיקה בנושא; בלעדיה הוועדות לא יאשרו פרויקטים"



הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב שדנה היום (ב') בנושא דיור בר השגה, הציגה במהלך הדיון חוות דעת משפטית של היועץ המשפטי לממשלה, הקובעת כי אין תשתית חוקית לאישור תוכניות דיור בר השגה ועל כן הוועדה המחוזית לא מוסמכת לאשר תוכניות הכוללות הקצאת דיור בר השגה.



"ועדות מחוזיות החליטו לתקוע תוכניות כאלה", אומרים גורמים בעיריית תל אביב, "משמעות ההחלטה היא שעד שממשלת ישראל לא תיזום וכנסת ישראל לא תחוקק חוק מתאים, לא תוכל עיריית תלמאביב-יפו לאשר תוכניות לפרויקטים הכוללים דיור בר השגה".



המהלך בו נוקטת כעת הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב, היא מדיניות כוללת לפיה ינהגו ועדות מחוזיות בשאר הארץ. דוברות משרד הפנים משאירים את הנשוא עמום ולא ברור. בפנייה ל-themarker נמסר כי לא יצאה חוות דעת מהיועץ המשפטי לממשלה בנושא זה וגם לא מהיועץ המשפטי למשרד הפנים. "אין לנו מסמך כתוב בנושא", נמסר בתגובה, "הוועדות לא יכולות לחייב יזמים לבנות פרויקטים בהישג יד. במידה ויזמים מקדמים תוכניות כאלו בשיתוף עם הרשויות המקומיות, מי יכול להבטיח שהתוכניות אכן ייושמו? מי יחלק את הדירות לציבור? באיזה מחיר? מי קבע את הקריטריונים. אנחנו יכולים לומר שבכל מדינות המערב הנושא הזה מקודם בחקיקה בלבד. כל עוד לא תהיה חקיקה הוועדות המחוזיות לא יורשו לאשר פרויקטים כאלה".



עיריית תל אביב היא אחת הערים שמנסה לקדם מספר פרויקטים למגורים, אם במסגרת תוכניות מפורטות, או בתוכנית המתאר, במסגרתם יוקמו מספר דירות בהישג יד שימכרו לפי קריטריונים שונים במחירים יחסית מופחתים. "לצערנו, וכפי שהתברר היום", מסבירים בעירייה, "היוזמות העירוניות נתקלות בבירוקרטיה של משרדי הממשלה - משרד הפנים והועדה המחוזית שטוענים כי אין בידם כלים חוקיים לאשר תוכניות הכוללות דיור בר השגה. גם ממשלת ישראל והכנסת לא העבירו עד היום חקיקה מתאימה בנושא".



ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, מסר בתגובה, כי "על אף הבירוקרטיה נמשיך לבצע ולקדם דיור בר השגה. אני קורא לממשלת ישראל לאפשר לנו לממש את התוכניות העירוניות. לא מספיק לכנס מסיבות עיתונאים אלא יש צורך לחוקק חוקים מתאימים שיתנו מענה אמיתי למצוקה הקיימת בשטח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully