וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחירים בכל הארץ עולים - ורק בהרצליה פיתוח הווילות דורכות במקום

רז סמולסקי

22.11.2010 / 21:41

אנשי נדל"ן מקומיים מזהים קיפאון בעסקות ובמחירים; למרות זאת לאחרונה נמכרה וילה בשכונה ב-17 מיליון שקל



שוק הנדל"ן בהרצליה פיתוח קפוא מאז המשבר העולמי שהחל בסוף 2008. תושבי החוץ, שבעבר נהרו בהמוניהם לשכונת היוקרה, מגיעים בטפטוף, ורק מעטים מהם מוכנים בסופו של דבר לרכוש וילות בשכונה. אנשי נדל"ן שמדווחים על התופעה מספרים גם על עצירה מוחלטת בעליות המחירים, שנרשמה במקביל לקיפאון בשוק תושבי החוץ.



באחרונה, בעסקה נדירה יחסית, נמכרה וילה ברחוב הקידמה ב-17 מיליון שקל לזוג גמלאים בריטים שמתכוונים לעלות לישראל. מדובר בווילה בשטח בנוי של כ-300 מ"ר על מגרש בשטח של דונם בצד המערבי של רחוב הקידמה בהרצליה פיתוח. העסקה משקפת מחיר של 13.5 אלף שקל למ"ר קרקע. הזוג הבריטי חיפש במשך כמה שנים בית ישן בהרצליה פיתוח עם מרחב ומגרש גדול, ובכוונתו להשאיר את הבית כפי שהוא.




כאמור, העסקה היא יוצאת דופן במצב השוק העכשווי. המתווך אורי טל שפועל בהרצליה פיתוח אמר כי "לא בוצעו הרבה עסקות בשנה האחרונה כי יש פחות קונים מחו"ל. רוב הרכישות בהרצליה פיתוח שמעל שני מיליון דולר בוצעו על ידי תושבי חוץ, ומתחת לסכום הזה מדובר בקונים ישראלים. מתחילת המשבר ב-2008, אנשים שקודם היו מוציאים את הכסף העודף ברכישת נדל"ן בהרצליה פיתוח מעדיפים לשמור את הכסף לעת צרה".



לגבי מחירי הנכסים אומר טל כי "הם לא עולים כבר שנה וחצי, וכתוצאה מזה חלק מהבתים לא נמכרים. מי שהשאיר את המחירים ברמה שהיתה קודם לא מוכר, ומי שרצה למכור היה צריך להתגמש לפי השוק. היות שבהרצליה פיתוח אנשים לא לחוצים למכור, הם משאירים את המחיר הגבוה ומחכים לזמן טוב יותר, ולכן נכסים נשארים על המדף שנה ואף שנה וחצי".



רחוב הקידמה מחולק לשני חלקים: הראשון שייך לנוף ים והשני לשכונת הרצליה פיתוח. מסיבה זו ומסיבה נוספת - הקרקע בנוף ים שייכת למינהל מקרקעי ישראל לעומת המשך הרחוב בהרצליה פיתוח שנמצא בבעלות פרטית - המקטע שבנוף ים זול יותר. להערכת טל, בית דומה בנוף ים שווה כ-98 מיליון שקל.



בשנים האחרונות בוצעו ברחוב הקידמה כמה עסקות, מהן שתיים בדו-משפחתי שנמצא על אותה חלקה - האחת בסוף 2008 והשנייה בסוף 2009. במסגרת העסקה הראשונה נמכר הקוטג' הראשון ב-5.5 מיליון שקל, ואילו בסוף 2009 נמכר הקוטג' השני ב-7 מיליון שקל. ההערכה היא שנכס כזה היה יימכר כיום במחיר דומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully