וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוכני FBI פשטו על משרדיהן של שתי קרנות גידור ענקיות בחשד לסחר במידע פנים

סוכנויות הידיעות

22.11.2010 / 22:10

הפשיטות נערכו במסגרת חקירת ענק העוסקת בסחר במידע פנים



סוכני fbi פשטו היום על משרדיהן של שתי קרנות גידור ענקיות, לוול גלובל אינווסטורס ודיאמונדבק קפיטל מנג'מנט, שנוסדו על ידי עובדים לשעבר ב-sac קפיטל אדווייזרס, בחשד לסחר לפי מידע פנים - כך אמרו היום גורמים בסוכנות הבילוש הפדרלית.



לדברי הגורמים, הסוכנים ערכו חיפושים במשרדיהן של קרנות הגידור בקונטיקט, במסגרת חקירת ענק שהושלמה לאחרונה לאחר 3 שנים ושבמסגרתה זומנו לחקירה עשרות בכירים בבנקים, מוסדות פיננסיים וקרנות גידור בארה"ב בחשד שסחרו לפי מידע פנים. הרשויות הפדרליות הוציאו גם צו חיפוש נגד קרן הגידור לוק קפיטל מנג'מנט.



דיאמונדבק מחזיקה במניות ב-706 חברות בורסאיות בארה"ב - רובן חברות פיננסים ואנרגיה - נכון לסוף הרבעון השלישי, עם שווי שוק של 4.1 מיליארד דולר. לוול גלובל, שנוסדה ב-2003, מחזיקה במניות ב-77 חברות עם שווי השוק של 3.1 מיליארד דולר.



העיתון "וול סטריט ג'ורנל" דיווח השבוע כי תאגיד ביטוח הפיקדונות הפדרלי בארה"ב (fdic) פתח ב-50 חקירות פליליות נגד בכירים לשעבר, דירקטורים ועובדים בבנקים אמריקאיים שקרסו מאז תחילתו של המשבר הפיננסי העולמי.



לפי הדיווח, הסוכנות האחראית הטיפול בקריסות בנקים בארה"ב הגבירה באחרונה את מאמציה להביא לדין בכירים ועובדים בבנקים שהואשמו ברשלנות, בהונאה ובעבירות פליליות אחרות, כפי שעשו בכירים בארה"ב במהלך המשבר בבנקי ההלוואה והחיסכון של שנות ה-80 וה-90. יותר מ-300 בנקים קרסו בארה"ב מאז תחילת 2008, אולם רק נגד מעטים נפתחו חקירות פליליות.



פרד גיבסון, סגנו של החוקר הראשי ב-fdic, אמר כי תאגיד ביטוח הפיקדונות גם הגדיל את מאמציו להגיש תביעות אזרחיות כדי ליטול בחזרה כספים שקיבלו עובדים לשעבר בבנקים שקרסו, בין אם כשכר או כבונוסים. עד כה, לא הואשם אף בנקאי בכיר באחד מהבנקים שקרסו בארה"ב, כפי שהורשע צ'רלס קריטינג בהונאה לאחר קריסתו של אמריקן קונטיננטל ב-1989. קינג, שהפך לאחד מסמלי המשבר בבנקאי ההלוואה והחיסכון, ריצה ארבע שנות מאסר לאחר שהורשע בהונאה.



משבר הבנקים של שנות ה-80 הוביל לקריסתם של יותר מ-1,800 מוסדות בנקאיים ברחבי ארה"ב, ולתביעות פליליות נגד 1,850 עובדים בבנקים. יותר מ-1,000 מתוכם ריצו עונשי מאסר ושילמו פיצויים בסך 4.5 מיליארד דולר. בחודשים האחרונים גבר הלחץ על הרגולטורים בארה"ב להביא לדין גם את האחראים למשבר הפיננסי הנוכחי.



עד כה, הגיש ה-fdic רק שתי תביעות הקשורות לקריסות בנקים, בהן תביעה בסך 300 מיליון דולר נגד ארבעה בכירים בבנק המשכנתאות אינדימאק בנקורפ, שקרס ב-2008. הנהלת ה-fdic אישרה הגשת תביעות בסך יותר מ-2 מיליארד דולר נגד יותר מ-90 בכירים ודירקטורים לשעבר בבנקים שקרסו, לפי ה"ג'ורנל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully