וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שווי תעודות הסל על הזהב בארה"ב - תפוקת תשע שנות כרייה בארה"ב

סוכנויות הידיעות

22.11.2010 / 23:03

מחיר הזהב עלה ב-23% מאז תחילת השנה, בשל חששות המשקיעים ממשבר החובות במדינות המפותחות



תעודות סל בארה"ב שעוקבות אחרי מחיר הזהב מחזיקות כיום ב-2,088 טונות של זהב, סכום השווה לתפוקת כרייה של תשע שנים בארה"ב - כך דיווחה היום סוכנות הידיעות בלומברג, שציינה כי מחיר הזהב זינק ב-23% מאז תחילת השנה בעקבות חששות המשקיעים מרמות הגירעון הגבוהות של ממשלות אירופה וארה"ב.



העלייה החדה במחיר הזהב בשנה האחרונה הובילה משקיעים רבים, כמו ג'ורג' סורוס וג'ון פולסון, להשקיע מיליארדי דולרים בזהב. לפי דיווחים שהוגשו לרשות ני"ע בארה"ב (sec), הזהב הוא ההשקעה הגדולה ביותר של פולסון וסורוס. לפי כלכלני גולדמן סאקס, המתכות היקרות יניבו את התשואה הגבוהה ביותר עבור המשקיעים מבין הסחורות בשנת 2011.



"אנשים שמוכרים זהב עושים טעות גדולה. השוק הפרי של הזהב יסתיים כשהריביות הריאליות יעלו, ואנחנו רחוקים עוד מהיום הזה. הבנק הפדרלי מאמין שהוא יצטרך להמשיך להדפיס כסף כדי למנוע מהריביות לעלות ולחלץ את הכלכלה", אמר מייקל פנטו, כלכלן בכיר ביורו פסיפיק קפיטל, לבלומברג.



מחיר הזהב עלה ב-87% מאז ספטמבר 2007, אז החל הבנק הפדרלי בארה"ב להוריד את הריבית בעקבות תחילתו של משבר האשראי. באותה תקופה ירד מדד s&p 500 ב-21%, גם לאחר שזינק ב-23% בשנת 2009. מחיר הזהב הגיע לשיא של 1,424.60 דולר לאונקייה ב-9 בנובמבר. היום עלה מחיר החוזים על הזהב ב-0.9% ל- 1,364 דולר לאונקייה. מתכות יקרות אחרות עלו גם הן: מחיר הכסף זינק ב-61% ומחיר הפלדיום זינק ב-72%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully