וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בארה"ב נחתם במגמה מעורבת

ליאור זנו

23.11.2010 / 0:35

בורסת ניו יורק נעלה את יום המסחר הראשון של השבוע במגמה מעורבת על רקע בקשת הסיוע של אירלנד. דאו ג'ונס ירד ב-0.2%, נאסד"ק עלה ב-0.5% ו-S&P 500 השיל 0.2% מערכו

יום המסחר הראשון בשבוע בוול סטריט נחתם במגמה מעורבת, לאחר שרוב שעות היום נסחרו המדדים המובילים בירידות על רקע בקשת הסיוע של אירלנד.

דאו ג’ונס ירד ב-0.2% ל-11,179 נקודות, נאסד"ק התחזק ב-0.5% ל-2,532 נקודות ו-S&P 500 איבד ב-0.2% ל-1,198 נקודות.

בסיכום השבוע שעבר, דאו ג'ונס הוסיף 0.1%, נאסד"ק נסגר ללא שינוי ו-S&P 500 נסגר אף הוא ללא שינוי.

ממשלת אירלנד התקרבה היום צעד נוסף לקריסה, לאחר שמפלגת הירוקים הודיעה על כוונתה לפרוש מהקואליציה וקראה לבחירות מוקדמות כבר בחודש ינואר בעקבות בקשת הסיוע הרשמית של הממשלה לאיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלאומית.

לאחר שבועות של הכחשות כי היא זקוקה לסיוע, ממשלת אירלנד הודיעה ביום ראשון בלילה כי תפתח במו"מ רשמי מול האיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלאומית לגבי חבילת סיוע כלכלית. פרטי חבילת הסיוע והיקפה עדיין לא גובשו, אך גורמים באיחוד האירופי העריכו כי תנוע סביב 100 מיליארד יורו.

הבנקים הגדולים בארה"ב יזדקקו ל-100 מיליארד דולר עד 150 מיליארד דולר כדי לעמוד בכללי הבנקאות החדשים של באזל 3, כשמרבית הסכום יתרכז בששת הבנקים הגדולים ביותר, דיווח "פיננשל טיימס", לפי מחקר של ברקליס קפיטל. תחת התקנות החדשות, יידרשו הבנקים להגדיל את הונם על ידי שימוש ברווחיהם, הנפקת מניות, או קיצוץ בנכסיהם המסוכנים על ידי מכירת נכסים והפחתה בנפח עסקיהם המסוכנים.

גוגל מתכננת לגייס יותר מ-2,000 עובדים ברחבי העולם, על מנת להגדיל את כוח העבודה שלה לאור התרחבותה לשווקים חדשים והמאבק נגד מתחרותיה הצומחות במהירות. מדובר במספר הגבוה כמעט פי שישה ממספר המשרות שהציעה גוגל במארס 2009.

מנכ"ל טבע שלמה ינאי דורג במקום ה-20 ברשימת אנשי השנה בעולם העסקים של המגזין "פורצ'ן", אשר פורסמה בסוף השבוע. במקום הראשון ברשימה הציב "פורצ'ן" את ריד הייסטינגס, מנכ"ל חברת השכרת הסרטים באינטרנט נטפליקס. המגזין דירג את 50 אנשי העסקים המוצלחים של השנה האחרונה על פי ביצועי חברותיהם, וביקש גם מהקוראים לדרג את הראשונים ברשימה.

ברבעון השלישי של השנה עלו הכנסות איתוראן ב-14% לעומת הרבעון המקביל ל-27.4 מיליון דולר. הרווח התפעולי של החברה לרבעון עלה ב-17% ל-7.6 מיליון דולר ואילו הרווח הנקי של החברה עלה ב-24% ל-5.7 מיליון דולר.

הכנסות מובייל מקס ברבעון השלישי עלו ב-50% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכמו ב-1.8 מיליון שקל. ההפסד התפעולי של החברה הצטמצם ב-10% ל-1.7 מיליון שקל. בשורה התחתונה עמד ההפסד הכולל של החברה על 2.1 מיליון שקל.

מגל מדווחת היום כי חתמה על חוזה לאספקת מערכת אבטחה כוללת לנמל הראשי של אחת ממדינות אפריקה. היקף החוזה עומד על 21.4 מיליון דולר, והמערכות אמורות להיות מסופקות לנמל תוך שנתיים. מניית החברה נסחרת בעליות בוול סטריט כעת.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully