וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההאטה בצמיחה מגיעה לצרכן הפרטי

אתי אפללו

23.11.2010 / 6:55

BenchMarker



>> חברות כרטיסי האשראי שפירסמו בשבוע האחרון את דו"חותיה לרבעון השלישי ממשיכות להיות פרות המזומנים של הבנקים המחזיקים בהן עם רווחים שמסתכמים ב-444 מיליון שקל מתחילת 2010. ואולם, ברבעון השלישי מסתתרת בדו"חותיהן גם בשורה רעה.

את הצמיחה בפעילות בכרטיסי אשראי מודדים בצמיחה במחזור העסקות הכולל שמבצעים הצרכנים בכרטיסים שברשותם. צמיחה זו היא אחד האינדיקטורים לצמיחה בפעילות הכלכלית ובצריכה. בשנים האחרונות רשם ענף כרטיסי האשראי צמיחה דו-ספרתית מדי שנה (בנטרול שנת המשבר).לישראכרט וללאומי קארד היו שיעורי צמיחה גבוהים יותר, ולכאל - נמוכים יותר. כך, למשל, ב-2007 צמחה ישראכרט ב-10.5% במחזור העסקות, לאומי קארד צמחה ב-16%, וכאל ב-7.2%. ב-2008, שבסופה הגיע המשבר הכלכלי, צמחה ישראכרט ב-10%, לאומי קארד ב-11.1%, וכאל צמחה ב-7%. בשנת המשבר רשמו חברות כרטיסי האשראי האטה בצמיחה וצמחו בקצב של כ-4.5% בממוצע.



בתחילת 2010 הבשורות היו מעודדות ונראה היה שהצרכן הישראלי שם את המשבר מאחוריו - מתחילת 2010 ישראכרט צומחת בשיעור של 11%, לאומי קארד צומחת בשיעור של 10.1%, וכאל צומחת בשיעור של 8%. ואולם, אם נבודד את הרבעון השלישי מנתוני החברות, נגלה שחלה בו האטה משמעותית בקצב הצמיחה במחזור העסקות. ישראכרט צמחה ב-8%, לאומי קארד ב-8.6%, וכאל ב-6.9% בלבד. המשמעות - ההאטה הכלכלית מגיעה גם אל הצרכן הפרטי.



לאורך השנים היתה הצמיחה בענף כרטיסי האשראי כפולה מהצמיחה במשק, והסיבה היא שנוסף על הצמיחה הכלכלית שמשפיעה על הצרכן לבצע רכישות, כרטיסי אשראי הפכו להיות יותר ויותר אמצעי תשלום פופולריים. בשוק כרטיסי האשראי מציינים כי השוק יכול להתרחב עוד ומשייכים את ההאטה בצמיחה בהיקף העסקות להאטה בצמיחה במשק. נוסף על כך, מציינים בשוק כי מהרבעון השלישי ההאטה בצמיחה הופכת להיות יותר מורגשת. בחברות כרטיסי האשראי מצפים לצמיחה חד-ספרתית של כ-7% בהיקף העסקות ב-2011.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully