וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר החובות באירופה גורר ירידות באסיה: הונג קונג מאבדת 1.8%

מיכל רמתי

23.11.2010 / 7:59

ירידות נרשמות ברחבי בורסות אסיה על רקע חששות כי הסיוע לאירלנד לא ימנע את התפשטות משבר



ירידות נרשמות ברחבי בורסות אסיה על רקע חששות כי הסיוע לאירלנד לא ימנע את התפשטות משבר החובות באירופה, ויפגע באחד משוקי הייצוא החשובים של אסיה. מדד msci אסיה פסיפיק, לא כולל יפן, יורד ב-1.8%. הונג קונג מאבדת 1.8%; סיאול נחלשת ב-1.2%; שנחאי יורדת ב-2.5%; בורסת אוסטרליה מאבדת 1.2%; בורסת ניו זילנד משילה 1.1% מערכה לאחר שאתמול הורידה סוכנות דירוג האשראי s&p את תחזית האשראי למדינה.



שלשום ביקשה אירלנד סיוע רשמי מהאיחוד האירופי ומקרן המטבע הבינלאומית, וקיבלה הבטחה עקרונית לקבלו. עם זאת, השווקים לא נרגעו לחלוטין, וחששות לגבי צרות נמשכות ביוון והתפשטות המשבר לפורטוגל ואולי למדינות נוספות בגוש היורו המשיכו להעיב על שוקי המניות, האג"ח והמט"ח. לכך הצטרפה אתמול הורדת תחזית של s&p עבור אג"ח של ניו זילנד, בנימוק כי החובות הגדולים של המדינה עלולים להשפיע גם עליה. עם זאת, היום פירסמה מודי'ס הודעה לפיה היא עדיין תומכת בדירוג טריפל a של ניו זילנד, שלמרות הקשיים, עדיין נמצאת לשיטתה בעמדה טובה המצדיקה דירוג זה.



היצואניות האסייאתיות נחלשות. יצרנית המחשבים הסינית לנובו יורדת ב-3.4% בהונג קונג. יצרנית האלקטרוניקה סמסונג נחלשת ב-4% בסיאול. יצרנית המכוניות הדרום קוריאנית יונדאי יורדת ב-4.2%, והחברה הבת שלה קאיה משילה 3% מערכה.



במגזר הסחורות והאנרגיה נרשמות ירידות על רקע הירידות במחירי הנפט והסחורות מחשש כי החמרה במצב הכלכלי בעולם תפגע בביקוש. החוזים על הנפט הגולמי מסוג light crude למסירה בינואר נסחרים כעת בירידה של 0.7% למחיר 81.21 דולר לחבית במסחר האלקטרוני בניו יורק. פטרוצ'יינה הסינית יורדת ב-3.2% בהונג קונג. bhp ביליטון, חברת הכרייה הגדולה בעולם, נחלשת ב-1.7% בבורסת אוסטרליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully