וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורקל דורשת פיצויי נזיקין בסך 1.7 מיליארד דולר מ-SAP

סוכנויות הידיעות

23.11.2010 / 10:08

SAP לעומת זאת טוענת כי אינה חייבת יותר מ-40 מיליון דולר במשפט הפרת זכויות היוצרים נגדה



עורך דין מטעם ענקית התוכנות העסקיות אורקל ניסה לשכנע אתמול חבר מושבעים בקליפורניה כי על יריבתה sap לשלם פיצויי נזיקין בסך 1.7 מיליארד דולר לפחות בגין הפרת זכויות יוצרים ולהתעלם מכך שתוכניתה של sap לנצל את זכויות היוצרים לא יצאה לפועל. לטענת אורקל, אחת מחטיבות sap יצרה כמה אלפי עותקים בלתי חוקיים של תוכנות אורקל, על מנת להימנע מתשלום דמי רישוי תוך שהיא גונבת לקוחות מאורקל.



דיוויד בויז, עורך דינה של אורקל במשפט, שנמשך 3 שבועות, אמר כי גובה הנזיקין צריך להיות מבוסס על תוכניתה של sap ב-2005 לגנוב אלפי לקוחות מאורקל - ולא על המספר הקטן בהרבה שעזבו את אורקל לטובת sap בסופו של דבר. לדברי בויז, חטיבת תחזוקת תוכנה של sap הורידה באופן בלתי חוקי מיליוני קבצים מאורקל, מה שהוביל לדבריו לקריסת המערכות של אורקל.



הנהלת sap, אמר בויז למושבעים, ידעה על מהלכי החטיבה עוד לפני שרכשה אותה, והחליטה לקחת סיכון מחושב ולרכוש אותה למרות זאת. "הנהלת החברה והדירקטוריון שלה העריכו כי הפגיעה תהיה שווה מיליארדי דולרים", אמר בויז. "כאשר הם רכשו אותה, היא היתה בבעלותם, ועליהם לשלם על מעשיה, בין אם היא הצליחה בהם ובין אם לאו". sap אינה מכחישה את הפרת הזכויות, והמשפט נוגע לגובה הנזיקין בלבד. sap הפרישה 160 מיליון דולר לכיסוי התביעה.



החטיבה, tomorrownow, נרכשה ב-2005, ונסגרה ב-2008. ההורדות איפשרו לחטיבה לתקן שגיאות ולספק עדכונים ללקוחות שאחרת היו נדרשים לקבל את שירותי התחזוקה מאורקל או לבצעם בעצמם. לדברי רוברט מיטלשטאדט, עורך דינה של sap, החטיבה גייסה 358 לקוחות, בהם 86 לקוחות שגם רכשו תוכנות מ-sap. רבים מהלקוחות שעזבו את אורקל, לדבריו, עשו זאת מסיבות אחרות, ולא בגלל התוכנות של החטיבה שהפרו את זכויות היוצרים של אורקל.



לטענת מיטלשטאדט, כוונתה של sap לגנוב אלפי לקוחות אינה צריכה לשמש כבסיס לקביעת גובה פיצויי הנזיקין, כיוון שזה היה יעד, ולא ציפייה מוצקה עד כי מישהו יהיה מוכן לרשום צ'ק עבור רשיון המבוסס על מספר לקוחות זה. אף כי sap הרוויחה כ-700 מיליון דולר מלקוחות חדשים, אורקל זכאית לטענתו רק לרווחים שנבעו מעזיבת לקוחות בגין הפרת זכויות היוצרים. מומחה שהעיד מטעם sap, העריך כי סכום זה הוא לכל היותר 40 מיליון דולר. "הם מבקשים הרבה יותר ממה שמגיע להם, והם מנסים לרמות אתכם", אמר מיטלשטאדט למושבעים.



אורקל, שטענה מוקדם יותר במשפט כי ליאו אפותייקר, לשעבר מנכ"ל sap וכיום מנכ"ל hp הטרי, הוא עד מרכזי במשפט, טוענת כעת כי הוא אינו חיוני. אורקל טענה כי לא מצאה את אפותייקר בקליפורניה על מנת להגיש לו צו זימון לעדות. לדברי בויז, אפותייקר היה חברה בהנהלת sap וידע על הסיכון המשפטי כאשר ההנהלה אישרה את רכישת tomorrownow. אפותייקר, שנכנס לתפקידו ב-hp ב-1 בנובמבר, יומו הראשון של משפט אורקל-sap, אמר כי הוא היה בנסיעות בעולם בפגישות עם לקוחות ועובדי hp, אך כעת נמצא בפאלו אלטו, במטה hp. הוא נתן ב-2008 תצהיר שלא הוצג לחבר המושבעים במשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully