וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האוצר הפיני: אירופה לא צריכה לסייע לאירלנד עד אשר תארגן מחדש את חובות הבנקים

סוכנויות הידיעות

23.11.2010 / 11:18

"המצב באירלנד מאיים ברצינות על היציבות של היורו והמצב הכללי באירופה"



"הבנק המרכזי של אירופה לא צריך לנקוט צעדי סיוע לאירלנד - ובכללם הלוואות חירום - עד אשר אירלנד תארגן מחדש את חובות הבנקים שלה", כך אמר שר האוצר הפיני ירקי קטאינן.



"ברגע שאירלנד תארגן מחדש את מגזר הבנקאות, אז יוכל הבנק המרכזי של אירופה (ecb) לפעול שוב", אמר קטאינן בראיון בהלסינקי, והוסיף: "מגזר הבנקאות באירלנד צריך לעבור ארגון מחדש או סיוע של כל גורם יהיה בלתי אפשרי".



לאחר שבועות של הכחשות כי היא זקוקה לסיוע, ממשלת אירלנד נכנעה אתמול ללחץ הבינלאומי והודיעה כי תפתח במו"מ רשמי מול האיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלאומית לגבי חבילת סיוע כלכלית. פרטי חבילת הסיוע והיקפה עדיין לא גובשו, אך גורמים באיחוד האירופי העריכו כי תנוע סביב 100 מיליארד יורו.



ראש ממשלת אירלנד, בריאן קואן, הודיע אתמול, בעקבות פרישת הירוקים מהממשלה וקריאתם לבחירות מחודשות, כי יערוך בחירות בינואר, לאחר העברת התקציב ל-2011 בדצמבר. חוסר היציבות הפוליטית באירלנד צפויה רק לתרום לחששות בשווקים לגבי המדינה ששרויה בחובות כבדים ובקשיי נזילות.



הכרזתו של קואן הביאה לסיומו יום עגום באירלנד, במהלכו ניסו מפגינים להסתער על בניין הפרלמנט בדאבלין, וסוכנות דירוג האשראי מודי'ס הורידה את דירוג האשראי של אירלנד בכמה רמות.



"המצב באירלנד הוא לא רק המצב באירלנד", כך אמר קטאינן, והוסיף: "הוא מאיים ברצינות על היציבות של היורו והמצב הכללי באירופה".



בנקי ההלוואות באירלנד מסתמכים יותר ויותר על על מימון מהבנק המרכזי של אירופה לאחר שהשווקים הסיטונאיים הפנו להם עורף. הלוואות הבנק המרכזי של אירופה לבנקים עלו ב-7.3% והסתכמו ב-130 מיליארד יורו (177 מיליארד דולר) בחודש אוקטובר לעומת ספטמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully