וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנקים הגדולים בסין קרובים לתקרת מכסות ההלוואה השנתיות שלהם

סוכנויות הידיעות

23.11.2010 / 11:30

הבנקים בסין צפויים להפסיק להגדיל את היקף ההלוואות שלהם על מנת להימנע מחריגה שנתית



הבנקים הגדולים בסין קרובים לתקרת מכסות ההלוואה השנתיות שלהם, ובכוונתם להפסיק להגדיל את היקף ההלוואות שלהם, על מנת להימנע מחריגות, לדברי 4 אנשים המקורבים לנושא לבלומברג. הבנקים אינדסטריאל אנד קומרשל בנק אוף צ'יינה (icbc) ואגריקולצ'ורל בנק אוף צ'יינה (abc) מעניקים הלוואות חדשות רק לאחר שהם מקבלים החזר על הלוואות קודמות, לדברי אותם אנשים.



הרגולטורים בסין מפקחים על מאזני ההלוואות של הבנקים באופן יומיומי, על מנת להבטיח כי אינם חורגים ממגבלה של 7.5 טריליון יואן (1.1 טריליון דולר) על הלוואות חדשות ב-2010. בחודש האחרון, הגבירה ממשלת סין את מאמציה להגביל את הגידול בהלוואות ובאשראי, בעקבות עלייה באינפלציה, וזינוק במחירי הנדל"ן.



לפי נתוני הבנק המרכזי של סין, בנקים בסין העניקו הלוואות חדשות בסך 6.9 טריליון יואן השנה, עד סוף אוקטובר. לפי דיווח "ביזנס הראלד המאה ה-21", הבנקים העניקו הלוואות חדשות בסכום המתקרב ל-600 מיליארד יואן, מה שמביא אותם לסכום כולל של 7.5 טריליון יואן - תקרת המכסה. לדברי אחד המקורות לבלומברג, בנק abc, השלישי בגודלו בסין, חרג ממכסת ההלוואות שלו בנובמבר.



4 הבנקים הגדולים בסין, icbc, צ'יינה קונסטרקשן בנק, בנק אוף צ'יינה ו-abc, התכוונו להעניק הלוואות חדשות בסכום כולל של 3.2 טריליון יואן השנה. צעדים של הממשל לצינון השווקים, בהם העלאות ריבית והגדלת יתרות המט"ח הנדרשות מהבנקים, נועדו בין היתר להקשות על מתן הלוואות. ב-2011, עשויה ממשלת סין להגביל את ההלוואות החדשות ל-6.6 טריליון יואן, לפי הערכת חברת ההשקעות סנפורד סי ברנסטין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully