וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

myThings של בני ארבל מתקדמת: גייסה 6 מיליון דולר מדויטשה טקלום ומהמשקיעים הקיימים

גיא גרימלנד

23.11.2010 / 11:36

החברה שמתחרה בדוטומי של יאיר גולדפינגר רשמה עד כה הכנסות של 10 מיליון דולר ועברה באחרונה לרווחיות



חברת הסטארט אפ הישראלית mythings ממשיכה לצעוד קדימה. החברה הודיעה הבוקר (ג') על גיוס בהיקף של 6 מיליון דולר בהובלת דויטשה טלקום (t-ventures). השתתפו בגיוס גם המשקיעים הקיימים כרמל ונצ'רס, אקסל פרטנרס, gp bullound ו-dot corp.



החברה פיתחה טכנולוגיה שהיא צורה מתקדמת של פרסום ממוקד (retargeting), כאשר גולשים שביקרו באתר מסחר אלקטרוני ולא ביצעו עסקה נחשפים לפרסומות של האתר בעת שהם גולשים באתרים אחרים. מדובר בטכנולוגיה שמזכירה מאוד את דוטומי של יאיר גולדפינגר, שעומדת בפני מכירה ל-aol ודאפר שנמכרה ליאהו.



בני ארבל, היזם מאחורי החברה ומנכ"לה אומר בשיחה עם themarker כי mythings רושמת הכנסות בהיקף של כ-10 מיליון דולר ולפני מספר חודשים עברה לרווחיות. "אנחנו באותה טריטוריה של דוטומי אבל שונים בכך שאנחנו משנים פרמטרים שונים במודעת הפרסומת בהתאם לפרטים שאנו אוספים על הגולשים. אנחנו מספקים פיסת קוד לאתרי המסחר המקוון שעובדים איתנו. אם גולש חיפש טיסה לפריז ולאחר מכן גלש בפייסבוק - העוגיה שנמצאת אצלו במחשב מסמלת שהוא התעניין בטיסה לפריז ובהתאם ניתן להציע לו בפייסבוק מודעה על טיסה".



בהתייחס לבעיית פרטיות הגולשים - ארבל טוען כי לא מדובר בבעיה אמיתית. "אנחנו לא אוספים מידע אישי. אין לנו מידע על הגולשים. הנתונים שאנו מקבלים רלוונטיים רק לגבי פרסומות מותאמות".



ואם גולש התעניין בפורנו או בטיסה לפריז עם המאהבת?
"אנחנו לא עובדים עם אתרי פורנו. ולגבי הטיסה לפריז, לכל היותר האישה תקבל מודעות פרסומות על פריז. זה הכל".



בעבר היה המודל העסקי של mythings מבוסס על b2c, כלומר פנייה למשתמשים הסופיים. החברה של ארבל הציעה לגולשים מוצרים דומים על בסיס עניין או רכישות קודמות. לפני שנה וחצי שינתה החברה מודל עסקי לטובת מודל b2b, והתמקדות בשוק הפרסום. ארבל מסביר גם את השוני בין החברה לבין אקסלייט, עוד חברת סטארט אפ ישראלית שכרמל ונצ'רס מושקעת בה, שפיתחה זירת מסחר לשוק הפרסום: "mythings עובדת מול לקוחות ספציפיים בתחום המסחר המקוון ומגדילה להם את יחס ההמרה".



מדוע דווקא דויטשה טלקום השקיעה בכם?
"mythings עובדת עם האתרים הכי גדולים בחמש המדינות המובילות באירופה. לדויטשה טלקום אחיזה גדולה בשוק האינטרנט האירופאי. הם מכסים 60% מהמשתמשים בגרמניה, ורוצים למקסם את הכנסותיהם מפרסום באתרים שלהם".



mythings הוקמה ב-2005 על ידי בני ארבל ואודי זיידמן. זה האחרון כבר לא נמצא בחברה. החברה מעסיקה כ-40 עובדים ברמת החייל בתל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully