וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסנגורים מצטרפים לדרישות הפרקליטים: "עבודת הסניגורים הציבוריים קשה ותובענית יותר"

הילה רז

23.11.2010 / 11:57

היום תתקיים פגישה עם עופר עיני בנוגע לשביתה הנכנסת ליומה החמישי



הסנגוריה הציבורית דורשת כי התנאים המשופרים שיושגו עם פרקליטי המדינה יוחלו גם על פרקליטי הסנגוריה הציבורית, כך דורשת היום הסנגורית הציבורית הארצית, על רקע פגישתם המתוכננת של הממונה על השכר במשרד האוצר, אילן לוין, נציגי הפרקליטים השובתים ויו"ר ההסתדרות, עופר עיני.



במכתב ששלחה היום הסנגורית הציבורית הארצית, ענבל רובינשטיין, לשר המשפטים, יעקב נאמן, ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין וליו"ר ההסתדרות, עופר עיני, מזכירה להם רובינשטיין כי תנאי השכר של הסניגורים הציבוריים מקבילים לתנאי השכר של פרקליטי המדינה.



רובינשטיין סונטת בעמיתיה בפרקליטות וכותבת "בשנות הקמתה הקדישה הסנגוריה הציבורית את כל מרצה לביצורן של זכויותיהם של לקוחותיה ולהרחבתן, ולא עסקה בדאגה לתנאי השכר של עובדיה. זאת, בניגוד לסקטורים אחרים של עובדים במשרד המשפטים".



היא מבהירה כי אף שתנאי השכר אמורים להיות זהים עבודתם של הסניגורים הציבוריים קשה ותובענית יותר מעבודתם של פרקליטי המדינה. במכתבה כותבת רובינשטיין "בעוד שהפרקליטות פועלת כ"גוף יוזם", אשר פעמים רבות ביכולתה לכלכל צעדיה בהתאם לשיקוליה ולבחור את עיתוי הגשת ההליכים מטעמה, הרי שהסניגוריה הציבורית הינה גוף מגיב, אשר נדרש לא פעם להיערך ללא כל התרעה מוקדמת להתייצב ולנהל הליכים מורכבים ביותר בלוחות זמנים מוגבלים ובתנאי לחץ קשים. לחץ שמופעל מצד גורמי התביעה השונים לרבות הפרקליטות, גופי החקירה השונים ובתי המשפט".



רובינשטיין מבהירה שכדי לעמוד באופן יעיל בדרישות אלה, ובאופן חריג לנהוג בשירות הציבורי, פועלים משרדיה של הסנגוריה הציבורית בכל הארץ מהשעה 07:00 בבוקר ועד חצות הלילה, כולל בסופי השבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully