וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכשרת הישוב מעוניינת לגייס 150 מיליון שקל באג"ח לצורך מיחזור חוב

ליאור זנו

23.11.2010 / 12:03

הסדרה החדשה ו-5 הסדרות הקיימות קיבלו דירוג Baa1 של מידרוג



חברת של עופר נמרודי מעוניינת לצאת לגיוס אג"ח של עד 150 מיליון שקל לצורך מיחזור חובות קיימים ופירעון סדרות קודמות. כל זאת, כאשר השבוע בכוונתה לבצע הנפקה ראשונה לציבור של החברה הבת, הכשרה אנרגיה, המתמקדת בתחום הפעילות החדש של החברה - חיפושי הגז והנפט.



אתמול הודיעה החברה כי חברת הדירוג מידרוג העניקה לאיגרות החוב הקיימות שלה מסדרות 10-14, כמו גם לסדרה החדשה שהיא מתכוונת להנפיק, דירוג baa1. עם זאת, לא מדובר בדירוג סופי שכן חברת הדירוג עדיין ממתינה לעותק מכל המסמכים הסופיים הקשורים במבנה ההנפקה. זהו הדירוג הראשון שמעניקה מידרוג להכשרת הישוב, לאחר שמעלות העניקה לה דירוג bbb ביוני האחרון.



בין הסיבות המשפיעות לחיוב על הדירוג, מציינת מידרוג את התזרים היציב שמספקים לה נכסי הנדל"ן המניב שבשליטתה, את המינוף הנמוך יחסית והשווקים היציבים בהם היא פועלת. כמו כן, מציינים במדרוג עודף תזרימי משמעותי שצפוי לנבוע מהפרויקטים בפולין בשנים הבאות.



בין הסיבות המשפיעות לשלילה על הדירוג נמנית העובדה כי החברה תלויה בנכס מניב עיקרי אחד (קניון שבעת הכוכבים בהרצליה) והפרויקטים היזמיים בתחום הם ברמת סיכון גבוהה מהממוצע בענף, כי האסטרטגיה שלה לוקה בחוסר מיקוד באיזורי הפעילות, כי היא מציגה רמת יעילות תפעולית בינונית, מייצרת תזרים נמוך מפעילות ורושמת יחסי כיסוי גבוהים. כמו כן, כותבים במידרוג כי "הגמישות הפיננסית של החברה נחלשה כתוצאה, בין היתר, ממימושי נכסים ומשעבודים שניתנו לטובת הלוואות חוץ בנקאיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully