וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקציב פרויקט החונכות העסקית של משרד התמ"ת נתקע עקב ניצול יתר של 33%

עדיה פיטרמן

23.11.2010 / 13:22

התקציב המקורי עמד על כ-30 מיליון שקל; הזרמת כספים נוספים מחכה לאישור ועדת הפטור



בשבועות האחרונים התברר מגורמים הקשורים בפרויקט החונכות של משרד התמ"ת כי בקרב חלק ממפעילי הפרויקט אין תקציב לאישור חונכויות, ומאות בעלי עסקים מחכים לאישור החונכות שביקשו. בכינוס של איגוד לשכות המסחר שהתקיים ביום ראשון בנושא עסקים קטנים, העלו יועצים עסקיים בפני רן קויתי, מנהל הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד התמ"ת, את הבעיה. קויתי הודיע כי הנושא בטיפול ואמור להיפתר כבר בשבוע הקרוב.




פרויקט החונכות העסקית של משרד התמ"ת מיועד לעסקים קטנים ובינוניים בכל תחומי המשק. 75% מעלות החונכות הם במימון משרד התמ"ת ו-25% הנוספים ממומנים על ידי העסק עצמו. לדברי קויתי הבעיה כעת נגרמה עקב ניצול יתר של התקציב. "ההיקף גדל ב-33% יותר מבשנה הקודמת", מסביר קויתי, "התקציב עמד על כ-30 מיליון שקלים ובפועל יש צורך ל-40 מיליון. עדיין אושרו חונכויות, אך קצב האישורים ירד", הוא אומר, "לחלק ממפעילי הפרויקט נשארו כספים וחלקם ניצלו את התקציב עד תום".



לדברי קויתי העברת הכספים מתמהמהת עקב ביורוקרטיה. "ראינו שישנה בעיה וצורך להוסיף כספים, אך כדי לעשות זאת אנחנו צריכים לעבור דרך ועדת הפטור ממכרזים של החשב הכללי. זאת מאחר שהחוזה שלנו עם הספקים הקיימים, המפעילים את הפרויקט, הסתיים לפני כמה חודשים והוארך על ידי פטור ממכרז. לכן כדי להוסיף כספים יש לעבור שוב את ועדת הפטור של החשכ"ל", לדבריו הוועדה אמורה להתכנס ולדון בנושא כבר בימים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully