וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק הנדל"ן מתייבש? צניחה של 19% בעסקות

חן הלפרן

23.11.2010 / 14:15

לפי נתוני האוצר, נראה כי מחירי הדירות המאמירים השפיעו על מספר עסקות הנדל"ן, שצנחו בשיעור של 19% לעומת אשתקד. בכל הרבעון השלישי של השנה נמכרו 23 אלף דירות בלבד

מחירי הדירות הדירו את הקונים משוק הנדל"ן? משרד האוצר פרסם היום (שלישי) את נתוני סיכום הרבעון השלישי של 2010 בענף הנדל"ן למגורים, המלמדים על ירידה משמעותית במספר עסקות הנדל"ן. בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ירד שיעור מספר העסקות ב-19%. לשם קנה מידה, ברבעון השני של השנה נרשמה ירידה של כ-2% בלבד במספר העסקות בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

סה"כ נמכרו ברבעון השלישי של השנה קרוב ל-23 אלף יחידות דיור, הן חדשות והן מסוג יד שניה. מדובר ברמה הנמוכה ביותר ברבעון זה מאז שנת 2006. ירידה זו ממשיכה מגמה שלילית שהחלה לאחר רמות השיא בפעילות ענף הנדל"ן, שנרשמו ברבעון השלישי של 2009, אך כאמור, מדובר היה בירידה מתונה יחסית בשנה האחרונה.

בחלוקה גיאוגרפית נמצא, כי למעט טבריה שרשמה עלייה של 5.9% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, נרשמו ירידות בכל אזורי הארץ. להוציא את אזור המרכז ואזור נצרת, נרשמה בכל חלקי הארץ ירידה במספר העסקות בשיעור דו ספרתי. שיעורי הירידה החדים ביותר נרשמו באזור רחובות (32%-) ובאזור נתניה (26%-), שריכזו יחד כרבע מכלל העסקאות ברבעון השלישי השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully