וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרעה בפעילות מכתשים הובילה את כור להפסד נקי של 359 מיליון ש'

יעל פטר

23.11.2010 / 14:47

הרווחים מקרדיט סוויס ירדו מ-716 מיליון שקל ברבעון הקודם ל-6 מיליון שקל בנוכחי



הכנסותיה של חברת , מקבוצת של נוחי דנקנר, עלו ברבעון השלישי של 2010 ב-3% ל-28.9 מיליון שקל, כך פירסמה החברה היום בדו"חותיה. ההפסד הנקי של החברה הסתכם ברבעון הנוכחי ב-359.3 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 511.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. מאחר שכור היא חברת אחזקות נהוג להסתכל בעיקר על הרווח הנקי אשר נובע מפעילות החברות הבנות.



כור מחזיקה ב-3.24% מהון המניות של בנק קרדיט סוויס, ששוויין כ-5.64 מיליארד שקל. במהלך הרבעון בחנה כור עסקה אפשרית עם החברה הסינית שבבעלות ממשלת סין, כמצ'יינה, למכירת חברת , אשר בבעלותה. על פי ההבנות הראשוניות שווי מכתשים אגן עמד על כ-2.72 מיליארד דולר, וכעת מבקשת החברה הסינית לשנות את שוויה ל-2.4 מיליארד דולר. כעת מנהלים הצדדים משא ומתן באשר לתנאים בעסקה.



הכנסות מכתשים אגן ברבעון השלישי עלו ב-22.3% והסתכמו בכ-533 מיליון דולר, הרווח הגולמי של החברה בניטרול אירועים חד פעמיים עלה ב-32.1% ל-144 מיליון דולר ברבעון, וההפסד הנקי שרשמה החברה עלה ב-27% ל-23 מיליון דולר. פעילות מכתשים הושפעה מהתייקרות מחירי הסחורות בעולם, מירידה ברמת המלאים, ועליה בכמות מכירות מוצרים להגנת הצומח, וכמו כן הם הושפעו מסל המטבעות העולמי.



במגזר קרדיט סוויס, רשמה כור ירידה ברווח, מ-716 מיליון שקל ל-6 מיליון שקל, אולם כור מדווחת כי מאז יולי 2008 הרוויחה החברה 3.4 מיליארד שקל בגין השקעה בחברה ותקבולי דיבידנד. במגזר ציוד התקשורת של כור, לא רשמה החברה רווח ברבעון הנוכחי, לעומת הפסד של 4 מיליון שקל ברבעון המקביל. במגזר אחזקות אחרות כור רשמה רווח של 41 מיליון שקל לעומת הפסד של 3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.



כור השלימה את הקמתה של קרן emco בה התחייבה החברה להשקיע ביחד עם חברת כלל ביטוח של אי.די.בי סך כולל של כ-250 מיליון דולר. זוהי קרן השקעות פרטית בהיקף השקעה כולל של עד 1.1 מיליארד דולר, המנוהלת על ידי גופים מקבוצת קרדיט סוויס, שמטרתה השקעה בשווקים מתעוררים בעיקר על ידי מוצרי חוב.



באחרונה אישר דירקטוריון כור השקעה של עד 120 מיליון דולר בחברה הבת, sanofi aventis, העוסקת במחקר ופיתוח תרופות ומוצרי בריאות. עד היום רשמה כור רווח כולל של כ-40 מיליון שקל מפעולות רכישה ומכירה של מניות החברה, וברבעון הרביעי של השנה צפויה כור לרשום רווח בסך 5 מיליון שקל. כור מימשה את אחזקותיה במניות החברה בסוף הרבעון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully