וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסגות איבד 168 מיליון שקל למתחרים בענף

רם עוזרי

23.11.2010 / 16:00

זליגת כספי לקוחות בית ההשקעות הגדול במדינה מתגברת: בחודשים ספטמבר ואוקטובר עברו כ-168 מיליון שקל לקופות הגמל של המתחרים. מתחילת השנה איבד פסגות 344 מיליון שקל

רועי ורמוס, מנכ"ל פסגות, הולך הביתה. ורמוס, שמייצב את פסגות כבית ההשקעות המוביל בשוק, יעזוב את פסגות עד סוף השנה ובינתיים, הזליגה החוצה של כספי הלקוחות מתגברת.

מנתוני הגיוסים והפדיונות של פסגות מסתמנת מגמה של פדיונות מקופות הגמל והקרנות של בית ההשקעות. היקף הנכסים שמנהל בית ההשקעות עומד, נכון לאוקטובר 2010, על 140 מיליארד שקל, שמתוכם 50 מיליארד בקופות גמל. היקף הנכסים הכללי אמנם עלה 15.4% בעשרת החודשים הראשונים של השנה - אך העלייה נובעת בעיקר מהתשואות הגבוהות של שוק ההון הישראלי בתקופה זו.

בתחום קופות הגמל, איבדה פסגות לטובות קופות גמל מתחרות מתחילת השנה 344 מיליון שקל, מתוכם 168 מליון שקל בחודשים ספטמבר ואוקטובר בלבד. היקף הפדיונות המצטבר בעשרת החודשים הראשונים של השנה עמד על 1.24 מיליארד שקל. סכום זה כולל פדיונות מקופות בוגרות, בהן הגיעו החוסכים לגיל זכאות למשיכת כספי הגמל שלהם.

למרות זאת, היקף הנכסים שמנהלת החברה בתחום קופות הגמל עלה ב-5% באוקטובר וחצה את רף ה-50 מיליארד השקל. הגידול בהיקף הנכסים התאפשר הודות לתשואות גבוהות שהשיגו הקופות ולעלייה משמעותית בערך הנכסים שהן מחזיקות.

בתחום של קרנות הנאמנות נרשמו בחודש אוקטובר פדיונות של 383 מיליון שקל בקרנות של פסגות. בקרנות המסורתיות, נרשמו בעשרת החודשים הראשונים של השנה פדיונות נטו של 491 מיליון שקל. רק גיוסים מסיביים בקרנות הכספיות, בהן דמי הניהול הם אפס, אפשרו לפסגות להציג גיוס חיובי של 1.9 מיליארד שקל בתקופה זו.

בשני תחומים רשמה פסגות הישגים: תעודות הסל של פסגות גייסו בעשרת החודשים הראשונים של השנה יותר ממיליארד שקל, והחברה רשמה דריסת רגל ראשונה בתחום הפנסיה עם רכישת קרן ה.ע.ל לה נכסים בשווי 7 מיליארד שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully