וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אף חבר כנסת לא הגיע לדיון בנושא ייעול הממשל התאגידי

אדיר ונונו

23.11.2010 / 16:40

יו"ר ועדת החוקה דוד רותם ניהל לבדו את הדיון; ההמלצה לדון בתפקוד הבכירים אחת לרבעון שונתה לפעם בשנה



בדיון שהתקיים היום בוועדת חוקה, חוק ומשפט נדון תיקון מספר 12 לחוק החברות, אשר עוסק בייעול הממשל התאגידי. התיקון, שהוגדר על ידי רבים כמהפכה בממשל התאגידי בישראל, כולל בין השאר תוספת חובות לדירקטוריון החברה ולוועדת הביקורת וכן קביעת קריטריונים מומלצים לקביעת שכר הבכירים. למרות חשיבות התיקון, חברי הכנסת שהוזמנו לדיון לא הופיעו ונתנו ליו"ר הוועדה, ח"כ דוד רותם, לנהל את הדיונים בתיקון לבדו.



רוב נציגי הגופים שיש להם עניין בתיקון החקיקה, הסכימו כי התיקון חשוב לייעול הממשל התאגידי וחילוקי הדעות שהתגלעו היו מינוריים ונגעו בעיקר ללשון חלק מסעיפי החקיקה. עם זאת, יש לציין כי הנושאים השנויים יותר במחלוקת - כמו אחריותם של הדירקטורים החיצוניים ודרך מינויים או שכר הבכירים - נדחו לישיבת הוועדה הבאה שתדון בתיקון.



חילופי דברים מעניינים נסובו סביב אחת ההמלצות שמופיעה במסגרת ההסדר "אמץ או גלה" - ההמלצה לכנס את דירקטוריון החברה אחת לשלושה חודשים לדיון בתפקוד המנכ"ל והכפופים לו, ללא נוכחותם נראתה לחלק מהנוכחים מוגזמת. לייזה חיימוביץ', היועמ"ש ומזכירת החברה של כימיקלים לישראל, הסבירה כי לדעתה כינוס הדירקטוריון אחת לרבעון כדי לדון בתפקוד נושאי המשרה בחברה "הינה הצעה בעייתית ולא רצינית". חיימוביץ' הסבירה כי דרישה כזו לא תאפשר מספיק זמן להערכה אמיתית של ההנהלה. בנוסף, בישיבות הדירקטוריון הרבעוניות, כאשר הדירקטוריון דן בדו"חות הכספיים של החברה, תיווצר אווירה מאוד בעייתית אם נושאי המשרה הבכירים בחברה יאלצו לעזוב את החדר באמצע הישיבה ובטרם ידונו בתפקודם, כך נימקה חיימוביץ' את עמדתה.



הנימוק שהביאה חיימוביץ' שיכנע את נציגות רשות ניירות ערך, שהסכימו מיד לשינוי, כך שההמלצה תהיה לקיים את הדיון בתפקוד הארגונים אחת לשנה. הערתה של חיימוביץ' באה בהמשך לבקשתו של יו"ר הוועדה "להוציא את המנכ"ל מאש הביקורת". לדעתו, אין למנכ"ל זמן להביע עמדה פעם ברבעון באשר לתפקודו, במיוחד כאשר הדיון נערך שלא בפניו ועליו להציג את עמדתו בצורה מפורטת. בסופו של עניין שונה נוסח התיקון, כאמור. בשיחה שקיימה רו"ח איריס שטרק עם themarker רק לפני כשבוע, הביעה גם היא תמיהה באשר להמלצה זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully