וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בתל אביב ננעל בירידות שערים

ואדים סבידרסקי

23.11.2010 / 16:59

יום המסחר השלישי של השבוע באחד העם נסגר במגמה שלילית על רקע המשך פרסומי הדו"חות הרבעוניים. ת"א 25 ירד ב-1.1%, ת"א 100 נחלש ב-1% ומניות הנדל"ן השילו 1.2% מערכן

המסחר באחד העם הסתיים היום במגמה שלילית על רקע סגירה מעורבת אמש בוול סטריט והמשך דיווחי החברות המקומיות על תוצאותיהן הכספיות לרבעון השלישי של 2010. מניות סקטור האגרו-כימיה משכו את המדדים המובילים לירידות לאחר שמספר חברות פירסמו דו"חות שלא עמדו בתחזיות האנליסטים. להתגברות הירידות תרם, בשעות האחרונות, פירסום מאכזב על מכירות בתים הקיימים בארה"ב וצפי לפתיחה שלילית בוול סטריט.

מדד ת"א 25 ירד ב-1.1% ונסגר ברמת 1,254.58 נקודות, ומדד ת"א 100 השיל 1% לרמת 1,156 נקודות. מדד מניות הבנקים ירד ב-1.5% והגביר את המגמה השלילית, מדד מניות הנדל"ן איבד 1.2%. מחזורי המסחר הסתכמו היום בכ-1.7 מיליארד שקל כאשר המחזור הגבוה ביותר בתל אביב ריכזה מניית כיל - כ-261 מיליון שקל.

לקראת שעת הסגירה בתל אביב, נפתח המסחר בוול סטריט במגמה שלילית כאשר המדדים המובילים בארה"ב רושמים ירידות עד 1%.

בזירת המקרו הישראלית, בנק ישראל הודיע אתמול כי החליט להותיר את הריבית במשק לחודש דצמבר ללא שינוי ברמה של 2% לאחר החלטה זהה בחודש הקודם. מרבית הכלכלנים העריכו כי הריבית תישאר ללא שינוי. בבנק ישראל מעריכים כי הריבית תעלה לרמה של 3% ב-12 החודשים הקרובים. מנגד, מרחיב בנק ישראל את חלון האשראי ופיקדונות עבור הבנקים מ-0.25% ל-0.5%. בבנק התייחסו לשוק הדיור וציינו כי ימשיכו לעקוב אחר השפעת הצעדים שננקטו בתחום הנדל"ן ונועדו לתמוך ביציבות הפיננסית, אשר עשויים למתן את עליית מחירי הדירות בחודשים הקרובים.

בזירת המקרו האמריקאית, הופנו עיני המשקיעים לסקטור הנדל"ן, ממנו הגיעו ידיעות מאכזבות על מכירות הבתים הקיימים בחודש אוקטובר שהסתכמו בכ-4.48 מיליון בתים, נמוך מהערכות הכלכלנים - 4.5 מיליון בתים. בנוסף, התפרסם היום נתון התמ"ג של ארה"ב, המעיד על קצב של 2.5% בצמיחת המשק האמריקאי. האנליסטים צפו לעלייה של 2.4%, לעומת שיפור קודם של 2%.

אברהם ביגר, יו"ר חברת מכתשים אגן שבשליטת קבוצת אי.די.בי, יודיע היום לדירקטוריון מכתשים על כוונתו לסיים את תפקידו ב-31 בדצמבר 2010. ביגר ציין שבכוונתו להישאר בקבוצת אי.די.בי והכחיש כי פרישתו נובעת מחילוקי דעות חריפים או מתיחות אישית בינו לבין נוחי דנקנר, יו"ר קבוצת אי.די.בי או ארז ויגודמן, מנכ"ל מכתשים אגן.

בנוסף, פירסמה מכתשים דו"חות לרבעון השלישי 2010 ודיווחה כי הכנסותיה עלו ב-22% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-533.1 מיליון דולר. החברה הגדילה את הוצאותיה, בייחוד בסעיפי המכירה והשיווק שהסתכמו ב-105 מיליון דולר ברבעון, כך שרשמה הפסד תפעולי של 4.6 מיליון דולר - צמצום לעומת הפסד תפעולי של 6.1 מיליון דולר שרשמה ברבעון השלישי של 2009. בשורה התחתונה, התרחב ההפסד שהיא מציגה לבעלי מניותיה ל-56.2 מיליון דולר ברבעון, לעומת 17.5 מיליון דולר ברבעון המקביל.

רכישת טבעול מקיבוץ לוחמי הגטאות הושלמה

חברת הביומד קולפלנט דיווחה היום לבורסה כי חתמה על הסכם עם ענקית התרופות העולמית פייזר, לפיו יפתחו יחד אבטיפוס למוצרים לטיפול בבעיות אורתופדיות מסויימות. עבור הפיתוח תשלם פייזר לקולפנט סכומים נמוכים, שאינם מהותיים לחברה. מניית החברה זינקה לפני כחודש ב-33% ביום אחד, תוך שהיא מרכזת מחזור מסחר של 8 מיליון שקל - פי 26 ממחזורה היומי הממוצע עד אז. מאז, עלתה ב-52%.

ענקית הדשנים כיל פירסמה הבוקר את דו"חותיה הכספיים לרבעון השלישי 2010. הכנסות החברה ברבעון השלישי של 2010 עלו ב-3.5% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו בסך 1.39 מיליארד דולר.

הרווח מפעילות שוטפת עלה ב-11% לעומת הרבעון אשתקד והסתכם בכ-319 מיליון דולר. ברם, בשורה התחתונה, דיווחה החברה על רווח נקי של 243 מיליון דולר, ירידה של 5.5% בהשוואה לתקופה המקבילה. תזרים המזומנים החיובי אשר נבע מהפעילות השוטפת, הכניס לקופת החברה כ-369.5 מיליון דולר ברבעון השני 2010 לעומת כ-242 מיליון דולר ברבעון אשתקד.

חברת המזון, אסם, השלימה היום את רכישת מלוא מניותיה של טבעול מידי קיבוץ לוחמי הגטאות. במסגרת העסקה, תשלם אסם 463.5 מיליון שקל לקיבוץ תמורת 42% מטבעול, המשקפים לה שווי של 1.1 מיליארד שקל. מתוך סכום זה, הועברו ללוחמי הגטאות כבר היום 208.6 מיליון שקל, והיתרה תשולם בשני תשלומים שווים צמודים למדד ונושאי ריבית.

קרן תמיר פישמן נדל"ן מזרח אירופה צפויה לדווח כי הגיעה למזכר הבנות עם ראשי דלק נדל"ן שבשליטת יצחק תשובה, להתקשרות בעסקת החלפת מניות. במסגרת העסקה יוקצו לדלק נדל"ן כ-82% ממניות תמיר פישמן נדל"ן (ששמה ישונה לאלעד ישראל מגורים), ויתר האחזקה תוקצה לבעלי המניות הנוכחיים של הקרן, בהם אקסלנס (אף היא בשליטת תשובה), לאומי פרטנרס והראל. למעשה, מדובר בעסקת מיזוג במהופך (reverse merger), שבה רוכשת הקרן של תמיר פישמן הציבורית 100% מאלעד ישראל מגורים, ומקצה לדלק נדל"ן כ-20% ממניות אלעד מגורים. העסקה צפויה להסגר תוך כמה חודשים, כך נודע היום ל-TheMarker.

השותפויות בקידוח אשדוד A3 היבשתי שברישיון "שרית" מודיעות היום כי המקדח הגיע לשכבת המטרה בעומק של 2,836 מטר, וכי בעקבות ניתוח הממצאים שנאספו החליטו לעבור לביצוע מבחני הפקה. השותפויות לא הודיעו על הימצאות סימנים הידרוקבונים בשכבה, כפי שהיינו מורגלים עד היום בהודעות מסוג זה. "ברור שעצם העובדה שממשיכים למבחני ההפקה היא חיובית, אך נוסח הדיווח הוא כזה שמאוד קשה להקיש ממנו דבר מבחינת הממצאים וההיתכנות הכלכלית של הקידוח" אמר הבוקר יואב בורגן, מנהל מחלקת מחקר בפועלים-סהר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully