וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פישר: "במשבר הבא שהאוצר יביא את הכסף"

נועם בר

23.11.2010 / 17:58

חילופי דברים לא נוחים בין נגיד בנק ישראל לבין המפקח על הביטוח באוצר במסגרת דיון בכנסת על עתידו של אגף שוק ההון והביטוח באוצר. עודד שריג: "אנחנו במגגנה"

"במשבר הבא אם יצטרך גוף פיננסי עזרה, שהאוצר יביא לו את הכסף", כך אמר אמר לפני שעה קלה נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר. הדברים נאמרו בדיון בוועדת משנה של ועדת הכספים בכנסת, על רקע הצעת חוק לפירוק אגף הפיקוח על שוק ההון וחלוקת סמכויותיו בין בנק ישראל לרשות לניירות ערך. בדיון בכנסת השתתפו בכירים באוצר וצמרת בנק ישראל.

פישר הסביר כי "המפקח הקודם, ידין ענתבי בא אליי בעבר וביקש שבנק ישראל ייתן הלוואות לגופי פנסיה. הוא פחד מגל של משיכות בגופים שיפגע ביציבות שלהן. ככה שאי אפשר לומר שלא היו בעיות אצלנו והכל היה טוב בקרנות הפנסיה - איפה שהיתה נזילות היו משיכות". זאת בתגובה לדברי המפקח על הביטוח עודד שריג, שאחת הסיבות שישראל עברה טוב את המשבר היא העובדה שהיו שלושה גופי פיקוח שונים שיצרו ביניהם איזונים.

פישר טען כי המשבר הבהיר שצריך ראייה מערכתית ולא סקטוריאלית ולכן צריך שגוף אחד יפקח הן על הבנקים והן על מוסדות פיננסיים אחרים כמו חברות ביטוח. "אילו היתה במשבר האשראי מחשבה על המערכת ולא רק על המוסד הפיננסי הספציפי, בטוח שלא היו נותנים לבנק ההשקעות ליהמן ברדרס ליפול", אמר פישר.

שריג שהתנגד ליוזמה טען כי בפיקוח לא יכולים לבחון את הנושא כמו שצריך, כשעומדת על הפרק הצעה לפרק את האגף. "אנחנו נמצאים במגגנה", אמר.

ההצעה שאמורה לעלות לדיון ראשון בכנסת ביום ראשון הבא והוגשה על ידי חברת הכנסת פאינה קירשנבאום, מציעה ליישם בישראל את מבנה הפיקוח הדו-ראשי הכולל שני גופי פיקוח בלבד, פיקוח על יציבות הגופים הפיננסים תחת בנק ישראל וההגנה על הצרכן תחת רשות ניירות ערך. מבנה כזה קיים כיום במדינות שונות כמו הולנד, אוסטרליה ושבדיה. קירשנבאום טענה כי זמן רב ניסתה לעורר דיון בנושא אבל באוצר לא שיתפו פעולה ולא נותר לה אלא לדחוף את הדברים דרך הצעת חוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully