וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסות באירופה צנחו לשפל של 4 שבועות

נמרוד הלפרן

23.11.2010 / 20:38

חששות משבר החוב גררו את הברוסות לנפילות. אירלנד וספרד ירדו ב-3%. פריז ירדה ב-2.5%; לונדון איבדה 1.8%; מדד התנודתיות של פרנקפורט בשיא של 7 שבועות

בורסות אירופה נפלו לשפל של ארבעה שבועות על רקע חששות מהתרחבות משבר החוב ביבשת, ובעקבות חילופי אש בין דרום קוריאה לצפון קוריאה. הירידות בשוקי אירופה החריפו במהלך יום המסחר לאחר שקנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, אמרה כי מצבו של המטבע האירופי חמור ביותר לנוכח המשבר הפיננסי של אירלנד. מניות הבנקים והסחורות הובילו את הירידות היום באירופה.

בורסות אירלנד נסגרה בירידה של 2.9%, מדריד נפלה ב-3.1%, בורסת פאריס ירדה ב-2.5%, בורסת לונדון איבדה 1.8% ופרנקפורט נסוגה ב-1.7%. מדד התנודתיות של בורסת פרנקפורט זינק במהלך המסחר ב-12% לשיא של שבעה שבועות. מדד המניות יורו סטוקס 600 הכלל אירופי איבד 1.3%.

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, אמרה היום כי מטבע היורו עומד בפני אתגר קשה לנוכח המשבר הפיננסי של אירלנד, דיווחה סוכנות הידיעות דאו ג'ונס. "אנחנו במצב חמור באופן יוצא דופן, בכל הנוגע למצב היורו", אמר מרקל במהלך נאום בכנס השנתית של איגוד המעסיקים של גרמניה. מרקל, העומדת בראש הכלכלה הגדולה ביותר באירופה, הוסיפה כי תמשיך להתעקש על כך שבנקים מסחריים יחויבו להשתתף במנגנון לפתרון משברי חוב עתידיים בגוש היורו.

שלשום ביקשה אירלנד סיוע רשמי מהאיחוד האירופי ומקרן המטבע הבינלאומית, וקיבלה הבטחה עקרונית לקבלו. עם זאת, השווקים לא נרגעו לחלוטין, וחששות לגבי צרות נמשכות ביוון והתפשטות המשבר לפורטוגל ואולי למדינות נוספות בגוש היורו, המשיכו להעיב על שוקי המניות, האג"ח והמט"ח. הודעתו של ראש ממשלת אירלנד, בריאן קואן, על הקדמת הבחירות לחודש ינואר, גרמה לחששות נוספים לאי-יציבות פוליטית במדינה.

מניית בנק אוף אירלנד, הבנק הגדול באירלנד, צללה ב-24% בבורסת דבלין לאחר שנגיד הבנק המרכזי של אירלנד, פטריק הונוהן, אמר כי יש להעמיד למכירה את הבנקים הגדולים במדינה. אלייד אייריש בנקס צלל ב-19%. ירידות נרשמו במניות הבנקים בכל רחבי אירופה. סוסייטה ז'נרל, הבנק השני בגודלו בצרפת, ירד ב-4.7%; דויטשה בנק, הבנק הגדול בגרמניה, איבד 2.3%; קרדיט סוויס, הבנק השני בגודלו בשווייץ שבו מושקע נוחי דנקנר, ירד ב-2.6%.

הירידות בבורסות אירופה היום נרשמו על רקע ירידות במרבית שוקי המניות בעולם לאחר שהבוקר נהרגו שני חיילים דרום קוריאנים ו-16 נוספים נפצעו, בחילופי אש בין שתי הקוריאות. קוריאה הצפונית פתחה בירי ארטילרי כבד על האי יונפיונג, המאוכלס באזרחים ובאנשי צבא. נשיא דרום קוריאה, לי מיונג-באק, כינס ישיבות חירום של יועציו הבכירים ושל שרי ממשלתו.בדרום איימו להגיב בחומרה אם הירי לא ייפסק, ואף הזניקו למקום מטוס קרב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully