וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוזר לארץ? קובי אלכסנדר השיג הסכם פשרה

ניר צליק

23.11.2010 / 22:18

מנכ"ל קומברס לשעבר הגיע להסדר עם הרשות לניירות ערך האמריקאית: ישלם כ-54 מיליון דולר. ההליכים הפליליים נגדו יימשכו - אלכסנדר יישאר בחזקת נמלט

קובי אלכסנדר, מנכ"ל קומברס לשעבר שנמלט לנמיביה בגין פרשת הבקדייטינג בחברה בה היה מעורב, הגיע להסדר בהליך האזרחי שהתנהל כנגדו בבית המשפט בארצות הברית. אלכסנדר הסכים לשלם כ-54 מיליון דולר במסגרת הסכם פשרה בין הצדדים. ההסכם כולל פשרה בתביעה האזרחית שהוגשה כנגדו על ידי ממשלת ארצות הברית בגין פרשת הבקדייטינג, כמו גם תביעה אזרחית שהוגשה על ידי רשות ניירות ערך האמריקאית (SEC).

אלכסנדר ישלם קנס של 6 מיליון דולר, בנוסף לרווחים של 26.2 מיליון דולר וריבית של כ-21.4 מיליון דולר, ובסך הכל, כ-54 מיליון דולר. עם זאת, ההליכים הפליליים נגד קובי אלכסנדר יימשכו והוא יישאר בחזקת נמלט.

עורך דינו של אלכסנדר, ג'רמי טמקין, אמר כי "אלכסנדר מרוצה בפשרה עם רשות ניירות ערך האמריקאית ולשים את העניינים האלה מאחוריו". אלכסנדר מתגורר בנמיביה מאז שנת 2006, כאשר מאז מתנהל הליך להסגרתו לארצות הברית במדינה.

פרשת הבקדייטינג, שבעקבותיה קומברס והחברות הבנות, אולטיקום ו-ורינט לא הגישו דו"חות כספיים במשך כארבע שנים, כאשר אנליסטים של ה"וול סטריט ג'ורנל" בחנו את מועדי חלוקת האופציות אצל חברות ציבוריות רבות בארה"ב. בין היתר, התגלה צירוף מקרים בלתי סביר של הקצאת אופציות למנהלים בחברת קומברס בימים בהם נסחרה מניית החברה בשפל.

בעקבות התחקיר החלה קומברס בבדיקה פנימית שבסיומה אולצו שלושה ממנהליה הבכירים לפרוש מתפקידם: היו"ר והמנכ"ל קובי אלכסנדר שנמלט לנמיביה, סמנכ"ל הכספים דיוויד קריינברג והיועץ המשפטי וויליאם סורין. במקביל, החל משרד התובע המחוזי בניו יורק לבחון את פרטי הפרשה, וחודשים אחדים לאחר מכן הוגשו כנגד אלכסנדר, קריינברג וסורין כתבי אישום פליליים לבית המשפט הפדרלי בברוקלין.

טענת הרשויות האמריקאיות היתה שהשלושה קיבלו אופציות בתוך הכסף שלא דווחו כלל ולא נרשמו כהלכה בספרים, וגילמו בתוכן רווח מהותי מיידי. אלכסנדר הרוויח 138 מיליון דולר בין 1991 ל-2001 ממכירת אופציות. למעשה, עד היום קומברס לא סיימה את בדיקת הפרשה, כאשר היא הגישה את מרבית הדו"חות הכספיים שאותם בדקה לאורך השנים האחרונות, כשנותר לה להגיש את הדו"חות לשנים 2009 ו-2010, שאותם היא צפויה להגיש בחודשים הקרובים.

במקביל לתביעת הרשויות, הגישו בעלי מניות, בראשם מנורה-מבטחים, תביעה ייצוגית כנגד קומברס, אלכסנדר ובכירים נוספים בחברה, בטענה כי ההונאות ברישום מיליוני האופציות יצרו להם הפסדים כספיים כבדים. תביעה זו יושבה בחודש יוני השנה, כאשר קומברס שילמה פיצויים של 225 מיליון דולר לתובעים, כשאלכסנדר עצמו שילם 60 מיליון דולר מתוך הסכום הכולל מכיסו, כמה שכבר אז הסתמן כסנונית הראשונה בדרך להסדר כולל של התביעות כנגדו בארצות הברית.

בקדייטינג הוא שינוי רטרואקטיבי של מועד ההענקה של כתבי אופציה למניה לתאריך שבו מחיר המניה היה בשפל, כך שמימוש האופציה יניב רווח מרבי למחזיק בה. על פי מעקב שפורסם בעבר על ידי העיתון "וול סטריט ג'ורנל", לפחות 115 חברות דיווחו לבעלי המניות שלהן על חקירה פנימית, חקירה של ה-SEC, חקירה פלילית או תיקון דו"חות כספיים בעקבות חשדות לבקדייטינג. בין החברות ברשימה נמצאות אפל, מק'אפי, Monster, Broadcom והחברות הישראליות קומברס, מרקורי אינטראקטיב, צורן ואם-סיסטמס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully