וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ: 90 מיליון שקל יועברו לרשויות האזוריות

מוטי בסוק

23.11.2010 / 22:30

שר האוצר הבטיח בכנס ראשי המועצות כי בנוסף לכסף, שיועבר בתוך 10 ימים, הוא ידאג להשלמת מכסת העובדים הזרים החסרים

שר האוצר, יובל שטייניץ, הבטיח הערב (שלישי) בכנס ראשי המועצות האזוריות כי יעביר את 90 מיליון השקל החסרים למענקי האיזון לרשויות המקומיות בתוך 10 ימים.

מאידך דחה שטייניץ את דרישת הרשויות המקומיות לשיפוי בגין הסכמי השכר החדשים שנחתמו לאחרונה (תוספת של 6.25% לעובדי השרות הציבורי). שר האוצר הודיע כי משרדו מוכן לקדם הצעת חוק לתקציב דו-שנתי לרשויות מקומיות שמצבן הכספי איתן.

בכנס הרשויות האזוריות, הנערך בימים אלה במועצה האזורית רמת הנגב, התייחס שטייניץ להסכמים על מענקי האיזון שהושגו עם השלטון המקומי בחודשים האחרונים, לפיהם התחייבה המדינה להעביר לרשויות מענקים על סך של 2.6 מיליארד שקל, אולם העבירה עד כה רק כ-2.5 מיליארד. שטייניץ הדגיש, "התחייבתי להעביר לרשויות המקומיות עוד 80-90 מיליון שקל במהלך השנה, ואני יכול לומר שתוך שבוע עד עשרה ימים יימצא המימון לסכומים אלה".

בסוגיית הסחבת הבירוקרטית של משרדו, בכל הנוגע לבקשות הרשויות המקומיות להעלאת או הורדת ארנונה אמר השר, "אני מתבייש שראשי רשויות המגישים בקשה בנוגע לגובה הארנונה, מקבלים תשובה במקרה הטוב באמצע השנה ובמקרה הרע בסוף השנה, אם בכלל. זה מצב מביש ובלתי נסבל ולכן הנחיתי את משרד האוצר, שמיד בתחילת 2011 יוקם צוות בדיקה שיבדוק את הנושא. המגמה היא לא לנהל כל החלטה בשלטון המקומי. רשות שמתנהלת נכון צריכה לקבל את האפשרות לקבוע את גובה הארנונה ולקבל החלטות עצמאיות. אני בעד שינוי המשטר למשטר נשיאותי, שיאפשר את המשך התפקוד של המדינה. זה קריטי לתפקוד המדינה".

שטייניץ התייחס גם למאבק החקלאים. לדבריו, "המגמה היא לצמצם את מספר העובדים הזרים, בדגש על הבלתי חוקיים, ולבסס את העבודה העברית. אנחנו רוצים לא רק לייצר עגבניות ופלפלים, אלא לייצר אותם בעצמנו ולא באמצעות הגירה המונית של אנשים ממקום אחר. לפי הסכמים קיימים, יכולים להיות היום בארץ עד 26 אלף פועלים זרים חוקיים לענף החקלאות. אני שומע שמספר העובדים הזרים נמוך ב-4,000 מהמספר שבהסכם החתום. אני מניח שאת זה אפשר לפתור, זה עניין טכני וצריך למצוא לזה פיתרון ולהביא את העובדים החסרים. האחריות לביצוע היא של שר הפנים ושר החקלאות. אם הם לא מסתדרים אני מוכן לתווך". לדבריו, אין סיבה שיהיה קושי במימון של פרויקטים חקלאיים, "ואני מוכן לבחון דרכים לסייע לחקלאות בעניין הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully