וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחלוקת בבנק הפדרלי לגבי רכישת אג"ח ממשלתיות ב-600 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

23.11.2010 / 22:43

חלק ממשתתפי ישיבת הריבית האחרונה של הבנק הביעו חשש מהחלשות הדולר, לפי פרוטוקול הישיבה



בכירי הבנק הפדרלי היו חלוקים לגבי ההחלטה על הרחבת המדיניות המוניטרית המרחיבה החודש, כאשר רוב הבכירים תמכו בהרחבה כדי להגביר את הצמיחה והתעסוקה ואילו המיעוט הביע דאגה מהסיכונים לאינפלציה ולדולר - כך דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.



מרבית חברי ועדת השוק הפתוח (fomc) של הבנק הפדרלי, שהשתתפו בישיבת הבנק ב-2 וב-3 בנובמבר, גרסו כי הרחבת היקף רכישות ני"ע על ידי הבנק המרכזי תסייע להותיר את הריביות נמוכות ותעלה את מחירי הנכסים. חברי הוועדה גם דנו בדרכים לשפר את התקשורת עם הציבור, בין השאר באמצעות תדריכים קבועים לעיתונות של יו"ר הבנק, בן ברננקי.



פרוטוקול הישיבה מתאר את המתחים בתוך הבנק הפדרלי לגבי ההחלטה לרכוש אג"ח ממשלתיות ב-600 מיליארד דולר - מהלך שספג מאז ביקורת הן מצד רפובליקאים בארה"ב והן מצד ממשלות זרות.



מרבית חברי הוועדה העריכו כי רכישות האג"ח "יסייעו לתמוך בהתאוששות איתנה יותר במידת מה בתחומי התפוקה והתעסוקה, ותסייע גם להחזרת האינפלציה לרמות שתואמות את יעדי הבנק", נכתב בפרוטוקול.



"חלק מהמשתתפים הביעו חשש כי הגדלה נוספת של היקף הנכסים במאזני הבנק הפדרלי עלולה לייצור לחץ לא רצוי שיחליש את הדולר בשוקי המט"ח העולמיים".



במהלך הישיבה, העלו בכירי הבנק הפדרלי גם את תחזיות האבטלה לשנתיים הקרובות, והורידו את תחזית הצמיחה לשנת 2011. מרבית חברי הוועדה העריכו כי יידרשו עד שש שנים בטרם תשוב האבטלה בארה"ב לרמות של 5%-6%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully