וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת פרשת המסחר לפי מידע פנים בקרנות בארה"ב מסתעפת: SAC וג'אנוס התבקשו לספק מידע

סוכנויות הידיעות

23.11.2010 / 23:03

מספר קרנות הגידור וקרנות הנאמנות שהתבקשו לספק מידע ל-FBI עלה לשמונה, חמש מהן קשורות ל-SAC



sac קפיטל, אחת מקרנות הגידור הגדולות והמצליחות ביותר בארה"ב, חשפה היום כי התבקשה על ידי רשויות החוק בארה"ב להעביר מידע לגבי שערוריית המסחר לפי מידע פנים, דיווח אתר חדשות הפיננסים מרקטווץ'. מוקדם יותר נודע כי גם קרן הנאמנות ג'אנוס קפיטל התבקשה להעביר מידע לבולשת הפדרלית (fbi), ובכך מידע מספר קרנות הגידור או קרנות הנאמנות שהתבקשו לספק מידע לרשויות החוק לשמונה, חמש מהן קשורות ל-sac.



לפי הדיווח, במכתב ששלחה הקרן למשקיעים היום נאמר כי "הממשל שלח צו דרישה להעברת מידע נרחב ביותר לגבי מספר קרנות השקעות ממגוון גדלים וסוגים, בהן גם sac". עוד נאמר במכתב: "קבלת הצו כמו גם כל מידע אחר שברשותנו אינם מצביעים על כך שמישהו ב-sac היה מעורב בפעילות אסורה כלשהי".



מוקדם יותר היום נודע כי fbi ביקשה מידע מענקית קרנות הנאמנות ג'אנוס, ככל הנראה בנוגע לחשדות מסחר לפי מידע פנים במגזר הקרנות. אתמול, פשטו סוכני fbi על משרדיהן של שתי קרנות גידור ענקיות, לוול גלובל אינווסטורס ודיאמונדבק קפיטל מנג'מנט, שנוסדו על ידי עובדים לשעבר ב-sac, בחשד לסחר לפי מידע פנים.



הסוכנים ערכו חיפושים במשרדיהן של קרנות הגידור בקונטיקט, במסגרת חקירת ענק שהושלמה לאחרונה לאחר 3 שנים ושבמסגרתה זומנו לחקירה עשרות בכירים בבנקים, מוסדות פיננסיים וקרנות גידור בארה"ב בחשד שסחרו לפי מידע פנים. הרשויות הפדרליות הוציאו גם צו חיפוש נגד קרן הגידור לוק קפיטל מנג'מנט.



אין זו הפעם הראשונה בה נשמעות טענות בדבר מסחר לפי מידע פנים שביצעה sac. בתחילת החודש, הודה רב מברוקלין בארה"ב בניסיון סחיטה של המיליארדר סטיבן כהן, מייסד sac קפיטל ואחד ממנהלי קרנות הגידור העשירים בעולם. הרב מילטון בלקני הודה בבית המשפט כי ניסה לסחוט ארבעה מיליון דולר מכהן, שהונו האישי מוערך ב-6 מיליארד דולר, לאחר ששמע כי כהן "עשיר ויהודי".



הפרשה החלה בחורף שעבר, כאשר הרב בלקני פנה לקרן הגידור ואמר כי אדם שהתייעץ עמו בענייני דת, סיפר לו על מקרה של מסחר לפי מידע פנים של קרן sac. הרב התחייב לא לחשוף את הפרשה בתנאי שקרן הגידור תתרום 2 מיליון דולר לשני בתי ספר יהודים בברוקלין, שאת אחד מהם מנהל בלקני.



במקביל למשא ומתן שהתנהל עם בלקני, פנתה sac לבולשת הפדרלית (fbi) אשר החלה לצבור ראיות על ניסיון הסחיטה. בחודש פברואר הוגש כתב אישום נגד בלקני, ובתחילת החודש הוא כאמור הודה באישומים המיוחסים לו.



בשנה שעברה עלו טענות בדבר מסחר לפי מידע פנים שביצעה sac מכיוון נוסף. אשתו לשעבר של כהן, פטרישיה פינקה כהן, הגישה בחודש דצמבר תביעה נגדו בטענה כי בעלה לשעבר הסתיר ממנה מיליוני דולרים. טענה זו אינה חריגה במקרי גירושים בין אנשים עשירים מאוד, אך הסיפור קיבל תפנית מוזרה מאחר שלטענת התביעה, חלק גדול מסכום זה הושג באמצעות מסחר על פי מידע פנים בשנות ה-80.



התביעה טוענת כי ב-85' התוודה כהן בפני אשתו כי קיבל מידע פנים על עסקת ההשתלטות של ג'נרל אלקטריק (ge) ועל חברת מוצרי האלקטרוניקה rca. כהן אמר לאשתו באותם ימים כי השימוש במידע אינו חוקי וכי הוא גרף רווחים גדולים בהשקעה זו. עסקה זו הובילה לחקירה גדולה בחשד לסחר במידע פנים ואישומים נגד בכירים ב-ge ואחרים. בעדותו במסגרת החקירה, השתמש כהן בזכות השתיקה.



לדברי פטרישיה כהן, בעלה לשעבר שיקר תחת שבועה בנוגע לשוויו האמיתי, ביצע הונאת דואר והסתיר ממנה ומבית המשפט בניו יורק מיליוני דולרים שהיו בבעלותו בשנות ה-90', כדי להפחית את הפיצויים שקיבלה בתביעת הגירושים. סעיפי התביעה הם הגרסה האזרחית של חוק rico, המשמש לתביעה נגד פשע מאורגן. זוהי טקטיקה לא שגרתית במשפטי גירושים.



החלון שנפתח לחייו הוא נדיר: כהן כמעט שאינו מופיע בציבור. הוא גר במגדל שן פרטי משלו - אחוזה המשתרעת על 56 דונם, שבה מגרש כדורסל ומשטח החלקה על קרח בגריניץ' קונטיקט. הוא צבר גם את אחד מאוספי האמנות מהמאה ה-20 הגדולים בעולם, כולל יצירות מופת של ג'קסון פולוק, דמיאן הרסט, ואן גוך ואדוארד מונק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully