וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוריאה ואירלנד שלחו את וול סטריט לירידות

23.11.2010 / 23:15

החשש לכלכלת אירלנד וחילופי האש בין צפון קוריאה לדרום גרמו לנאסד"ק לאבד 1.5%, דאו ג'ונס ירד ב-1.3%; אמדוקס נחלשה ב-1.6%: קומברס איבדה 3.2%

המסחר בוול סטריט הסתיים הערב (שלישי) בירידות שערים על רקע החשש לכלכלת אירלנד וחילופי האש בדרום קוריאה. דאו ג’ונס איבד 1.3% ל-11,036 נקודות, נאסד"ק ירד ב-1.5% ל-2,495 נקודות ו-S&P 500 החסיר 1.4% ל-1,181 נקודות.

הבוקר נפתחה אש ארטילרית מכיוון צפון קוריאה לעבר אחד האיים בדרום קוריאה. בעקבות הירי נפגעו עשרות בתים באי הדרום קוריאני, ועלו באש. גם אספקת החשמל לאי נפגעה כתוצאה מהירי והאי נותר בעלטה. תושבי האי התבקשו לרדת למקלטים. בתגובה, פתח צבא דרום קוריאה בירי ארטילרי לעבר צפון קוריאה והזניק מטוסי קרב לאזור. מקור בצבא דרום קוריאה אישר את הדברים וציין כי המדינה נמצאת כעת ברמת הכוננות הגבוהה ביותר, שלא בזמן לחימה. נשיא דרום קוריאה, לי מיונג-באק, כינס ישיבות חירום.

"הבנק המרכזי של אירופה לא צריך לנקוט צעדי סיוע לאירלנד - ובכללם הלוואות חירום - עד אשר אירלנד תארגן מחדש את חובות הבנקים שלה", כך אמר שר האוצר הפיני, ירקי קטאינן. לאחר שבועות של הכחשות כי היא זקוקה לסיוע, ממשלת אירלנד נכנעה אתמול ללחץ הבינלאומי והודיעה כי תפתח במו"מ רשמי מול האיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלאומית לגבי חבילת סיוע כלכלית. פרטי חבילת הסיוע והיקפה עדיין לא גובשו, אך גורמים באיחוד האירופי העריכו כי תנוע סביב 100 מיליארד יורו.

בזירת המקרו, כלכלת ארה"ב צמחה בקצב שנתי של 2.5% ברבעון השלישי של 2010, מעל נתונים קודמים שהצביעו על צמיחה של 2% ברבעון השלישי ומעל תחזיות הכלכלנים - כך דיווח היום משרד המסחר האמריקאי, שעדכן את נתוני התמ"ג. תחזיות הכלכלנים היו כי נתוני התמ"ג המתוקנים לרבעון השלישי יצביעו על צמיחה של 2.4%, לאחר צמיחה של 1.7% ברבעון השני. מדד הליבה, שאינו כולל את מחירי המזון והדלק, עלה ב-0.8%, בהתאם להערכות הקודמות. לאחר זינוק של 10% בספטמבר, ירדו מכירות בתים קיימים בארה"ב בחודש אוקטובר ב-2.2% לעומת החודש הקודם, לקצב שנתי של 4.43 מיליון בתים כך נמסר היום מאיגוד סוכני הנדל"ן בארה"ב (NAR). הירידה היתה חדה במעט מתחזיות הכלכלנים לקצב מכירות שנתי של 4.45 מיליון בתים באוקטובר.

HP צופה רווחים חזקים ברבעון הנוכחי

HP ענקית המחשוב האמריקאית, רשמה רווח של 2.54 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של שנת הכספים של החברה, או רווח של 1.1 דולר למניה, לעומת רווח של 2.41 מיליארד דולר ברבעון המקביל בשנת 2009. הכנסות החברה עלו ב-8% והסתכמו ב-33.28 מיליארד דולר לעומת 30.78 מיליארד דולר ברבעון המקביל ב-2009. HP הודיעה כי היא צופה רווחים חזקים ברבעון הנוכחי, אשר עשויים לעמוד על 1.28-1.3 דולר למניה. ההכנסות ברבעון הנוכחי צפויות לעמוד על 32.8-33 מיליארד דולר.

עורך דין מטעם ענקית התוכנות העסקיות אורקל ניסה לשכנע אתמול חבר מושבעים בקליפורניה כי על יריבתה SAP לשלם פיצויי נזיקין בסך 1.7 מיליארד דולר לפחות בגין הפרת זכויות יוצרים ולהתעלם מכך שתוכניתה של SAP לנצל את זכויות היוצרים לא יצאה לפועל. לטענת אורקל, אחת מחטיבות SAP יצרה כמה אלפי עותקים בלתי חוקיים של תוכנות אורקל, על מנת להימנע מתשלום דמי רישוי תוך שהיא גונבת לקוחות מאורקל.

במניות הישראליות, דב בהרב, מנכ"ל אמדוקס הפורש, יצטרף למלאנוקס יצרנית מוצרי ההאצה לענף השרתים. "אנחנו בני מזל שאנו זוכים במישהו בעל כישוריו וניסיונו של דב", אמר יו"ר מלאנוקס, איל וולדמן. "מומחיותו תהיה נכס משמעותי עבור תוכניותנו להרחבת בסיס הלקוחות שלנו. אנחנו מצפים בכיליון עיניים להדרכתו ותמיכתו, שתוביל את מלאנוקס לשלב הבא של צמיחה".

הכנסות שמיר אופטיקה (-0.36% , 13.79) ברבעון השלישי של 2010 גדלו בכ- 4.7% והסתכמו בכ-37.8 מיליון דולר בהשוואה להכנסות של כ-36.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי (Non-GAAP) הסתכם בכ- 4.8 מיליון דולר או 0.29 דולר למניה בהשוואה לרווח נקי של כ-3.9 מיליון דולר או 0.24 דולר למניה ברבעון המקביל אשתקד.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully