וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרחק בין שף לארכי-פושע

שחר רן

24.11.2010 / 7:03



>> כל סטודנט מתחיל לתקשורת, ולמעשה גם כל קורא מן המניין, יודע כי לדרכי ההגשה בעיתונות המודפסת כללים ברורים: איזכור בשער, פונטים גדולים בכותרת ומיקום בראש עמוד מצביעים על חשיבות הידיעה; צבעי אדום ושחור מסמלים דרמה.

הכלים העיתונאיים, שבהם נעשה שימוש בהפניה לכתבה העתידית על אייל שני ב"ידיעות אחרונות" אתמול, לא נבחרו באקראי ומעבירים מסר דרמטי: תצלום נגטיב כהה שמדגיש את מראהו הלא-מגולח של שני (שזיפיו בכלל לבנים), רקע אדום ומיקום בולט בשער העיתון. בשפת הטאבלואידים זוהי אמירה ברורה: מדובר בסיפור חשוב ואפל, או כפי שנכתב בהפניה "הפנים האמיתיות של משורר האוכל".



בעבר נכתב רבות - גם ב"ידיעות" - על קורותיו של שני: חברתו לחיים לשעבר, רחל סלם, הגישה בקשה לפשיטת רגל בשל חובות של יותר מ-6 מיליון שקל בעקבות קריסת המסעדה המשותפת שלהם, אוקיינוס; שורה של ספקים תבעו אותו בשל חובות; יד ימינו במטבח האשימו בשרלטנות; והוא אף הורשע בעבירות מס ונידון לחודשיים עבודות שירות.



גם אם הכתבה שעתידה להתפרסם בסוף השבוע תחשוף ממצאים חדשים וקשים, שני עדיין רחוק מלהיות ארכי-פושע מסוכן. העובדה כי מדובר בדמות צבעונית - שכעת גם זוכה לחשיפה גבוהה בתוכנית שמובילה את טבלאות הרייטינג - הופכת אותו למושא לגיטמי בהחלט לכתבה עיתונאית.



אלא שדמותו של שני מוצגת על שער "ידיעות" באופן ששמור לרוב לנבחר ציבור שסרח או לעבריין מטיל אימה, ושני הוא שף - מפורסם מאוד אמנם - שעבר שורה של כישלונות עסקיים, ככל הנראה באשמתו. קשה שלא לתהות אם דמותו היתה מתנוססת על שער העיתון בשחור ובאדום, לו "מאסטר שף" היתה משודרת ברשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully