וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נובל עוזבת את אקוודור בשל העלאת תמלוגי הגז

24.11.2010 / 8:15

סימנים לכיוון ישראל? החברה השותפה בחיפושי הגז מול חופי ישראל הודיעה כי תצא מאקוודור בשל העלאת התמלוגים במדינה. הקידוחים באקוודור מספקים 3.3% מהכנסות החברה

חברת נובל אנרג'י, השותפה והמפעילה של חיפושי הגז ותגליות הגז הגדולות מול חופי ישראל, הודיעה אתמול כי היא "ככל הנראה" תפסיק לפעול במדינת אקוודור - בעקבות ההחלטה של הממשלה להגדיל משמעותית את התגמולים שמשלמות חברות הגז והנפט. על פי דו"חות החברה, כ- 3.3% מהכנסות נובל מגז טבעי מגיעות מאקוודור, או כ-60 מיליון דולר.

ממשלת אקוודור הציבה בפני חברות הגז הפועלות במדינה לוח זמנים על מנת להסכים לתנאים החוזיים החדשים. השינויים קובעים כי גז ונפט יהיו מעתה רכוש המדינה, ועל החברות המפיקות לשלם מס קבוע. על פי התנאים החדשים דורשת אקוודור לעבור מחוזים של שיתוף בקידוחים להסכמי שירות. על פי ההודעה של נובל, חברות זרות אשר לא תקבלנה את התנאים החדשים עומדות בפני הלאמה של נכסיהן.

זו לא הפעם הראשונה שאקוודור מתנגשת עם חברות נפט: בפעם הקודמת עיקלה המדינה נכסים של חברת פרנקו הצרפתית, ואילו ב-2006 עיקלה המדינה באר שהופעלה על ידי חברת אוקסיד נטל פטרוליום במשק יותר מעשר שנים.

אווקדור נחשבת לאחר המדינות המושחתות בעולם, והיא דורגה במקום ה-127 מתוך 128 בדירוג תדמית השחיתות העולמי.

מניית חברת נובל ירדו אתמול בשיעור של 3.2% בתגובה לידיעה, למרות שבהודעת החברה נמסר כי עסקיה באקוודור אינם עסקי ליבה, וההכנסות מהמדינה מהווה חלק קטן מהתזרים של החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully