וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורקל זכתה בפיצויים בגובה 1.3 מיליארד דולר בתביעתה נגד SAP

סוכנויות הידיעות

24.11.2010 / 9:08

אורקל תבעה את SAP בגין גניבת תוכנה; דובר SAP: "אנחנו מאוכזבים מהחלטת חבר המושבעים"



חבר מושבעים בארה"ב העניק 1.3 מיליארד דולר לאורקל, ענקית התוכנה האמריקאית, בתביעתה נגד יריבתה sap - יצרנית התוכנות לעסקים הגדולה בעולם - בגין הפרת זכויות יוצרים.



אורקל תבעה פיצויים בסך 2.3 מיליארד דולר לפחות ממתחרתה sap בגין גניבת תוכנה. לארי אליסון, העומד בראש אורקל, העריך בעבר כי ליאו אפוטקר, לשעבר מנכ"ל sap וכעת מנכ"ל hp, הוא האחראי לגניבת התוכנה כאשר פיקח על פעילותה של חטיבת tomorrownow ב-sap.



tomorrownow, שנרכשה על ידי sap ב-2005 ב-10 מיליון דולר, הציעה שירותי תחזוקת תוכנה ותמיכה עבור לקוחות, תוך שימוש במוצרים של חברות שאורקל רכשה, כגון פיפלסופט ו-jd אדוארדס. עורכי הדין של אורקל טענו כי tomorrownow העתיקה באופן לא חוקי קודים שנדרשו לתמיכה בלקוחות, מבלי לרכוש רישיון. החטיבה העתיקה אלפי עותקים של התוכנה שהושגו באופן לא חוקי, באמצעות גישה לא מורשית לחומרים של אורקל, לטענת עורכי דינה של האחרונה.



sap טענה כי בכיריה לא היו מודעים להורדת התוכנות בחטיבת tomorrownow, אשר נסגרה ב-2008. sap הודתה כי tomorrownow אכן אחראית למעשים שבהם הואשמה על ידי אורקל, וקיבלה על עצמה אחריות פיננסית לפיצויים, אשר לטענתה צריכים להסתכם לכל היותר בכמה עשרות מיליוני דולרים.



חבר המושבעים העניק את הפיצויים לאורקל לאחר 11 ימי דיונים בבית המשפט הפדרלי באוקלנד שבקליפורניה.



"אנחנו, כמובן, מאוכזבים מהחלטת חבר המושבעים ואנחנו ננקוט את כל האמצעים האפשריים, כולל ערעורים אם יהיה צורך בכך", אמר דובר sap ביל וול, כשיצא מבית המשפט. "זה הולך להיות תהליך ארוך לצערי ואנחנו נמשיך לקוות שהנושא ייפתר בצורה נאותה ובלי שנים של דיונים משפטיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully