וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דלק נדל"ן נאלצת לצאת מישראל

מיכאל רוכוורגר

24.11.2010 / 9:20

בלי הסדר



>> אתמול דיווחה דלק נדל"ן, הנמצאת בשליטת יצחק תשובה, על עסקה של החלפת מניות המתגבשת עם תמיר פישמן נדל"ן; מדובר באחזקה משותפת בחברה-הבת אלעד ישראל מגורים (לשעבר דנקנר השקעות).

בדיווח מסתתר מסר שעשוי בטווח הקצר, עם פרסום הדו"חות הכספיים לרבעון השלישי של 2010, לסייע לדלק נדל"ן להימנע מהצמדת הערת "עסק חי" על ידי רואי החשבון ארנסט אנד יאנג, קוסט פורר גבאי את קסירר, ובטווח הארוך אמור לסייע לחברה בקרב הישרדות מול מחזיקי האג"ח, הבנקים וחברות מקבוצת תשובה הנמשך כבר יותר משנתיים.



דלק נדל"ן דיווחה כי דירקטוריון החברה בוחן שינוי של האסטרטגיה הנוכחית, ובמסגרתו נבחנת אפשרות לממש את אחזקותיה בתחום המגורים בישראל. במלים אחרות דלק נדל"ן מעמידה על המדף את אלעד מגורים (81%) בשווי מוערך של 400 מיליון שקל.



אם אכן תושלם המכירה של אלעד מגורים, דלק נדל"ן תיוותר ללא אחזקות נדל"ן בישראל, ותשלוט רק ב-dgre הפועלת בחו"ל. הסיבה לשינוי הוא דחיית מכירת החניונים בבריטניה של החברה-הבת dgre שהיתה אמורה להניב תזרים הנמוך ב-300 מיליון שקל לעומת הערכות קודמות. בעקבות זאת נאלצה דלק נדל"ן לאגן מחדש את דו"ח תזרים המזומנים החזוי ל-12 חודשים הבאים שבהם עליה להראות כי תוכניותיה לעמידה בהתחייבויות הן ריאליות - אחרת תוצמד לה הערת "עסק חי".



ואולם, אף על פי שהחברה מימשה בשנה אחת בלבד, מאז נכנס המנכ"ל ערן מיטל לתפקידו, נכסים בהיקף של כ-1.5 מיליארד שקל - דלק נדל"ן ומיטל, שקיבל לידיו חברה במצוקה, ניצבים כיום בפני אתגר עצום. על החברה יהיה למצוא דרך לפרוע ב-2011 למחזיקי האג"ח - הפניקס ובנקים - 800 מיליון שקל עד מיליארד שקל כאשר קופת החברה ריקה כיום ממזומנים. קווי ההגנה העומדים לרשות דלק נדל"ן הם מכירת נכסים בקנדה בכ-500 מיליון שקל, מימוש אחזקה בקרן מלונות פתאל באירופה, מימוש תיקי הלוואות מגובות נכסים מניבים המוחזקים עם הפניקס, תמורת כ-300 מיליון שקל ודרכים יצירתיות נוספות.



בשוק ההון נסחרות האג"ח של החברה בתשואות דו-ספרתיות. למשל, האג"ח סדרה ד' במח"מ 0.97 שנה נסחרת כיום בתשואה לפדיון של 19.5%, כשהתשלום הקרוב הגדול הוא במאי 2011 של כ-125 מיליון שקל. נראה כי השוק מאמין עדיין כי קיימים סיכויים סבירים שהחברה תעמוד בתשלום זה. ואולם בספטמבר 2011 אמורה החברה לשלם כ-300 מיליון שקל למחזיקי אג"ח כ"ה במח"מ של 1.17 שנה הנסחרות בתשואה של-28%; מדובר בפער של ארבעה חודשים בזמן הפידיון לעומת סדרה ד', המניב תוספת תשואה של 9%. כלומר, השוק פחות מאמין ביכולת החברה לעמוד בתשלום זה.



דלק נדל"ן מנסה לעשות הכל כדי להימנע מפנייה לחלופה של הסדר חוב מול הגופים המוסדיים. תשובה - שכבר הזרים לחברה כ-120 מיליון שקל וקנה אג"חים בכ-100 מיליון שקל, מעדיף להמשיך ולהזרים כסף שיגיע, כנראה, ממשיכת דיווידנד מקבוצת דלק וממקורות עצמיים. סביר להניח שלאחר שראה את ההשפלה שעבר לב לבייב עם ההסדר של אפריקה - ובהתחשב במאגרי הגז שנתגלו שמחזיקה דלק - תשובה מבין כי אם המוסדיים והבנקים הוציאו מלבייב כ-1.5 מיליארד שקל, ממנו הם יוציאו יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully