וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כור וכלל ביטוח ישקיעו 250 מיליון דולר בקרן שווקים מתעוררים של קרדיט סוויס

מאת מיכאל רוכוורגר

24.11.2010 / 9:37

כלל ביטוח תשקיע 33 מיליון דולר מחשבון הנוסטרו ו-92 מיליון דולר מכספי העמיתים



כור וכלל ביטוח מקובצת אי.די.בי של נוחי דנקנר, דיווחו אתמול לבורסה כי חתמו שלשום על התחייבויות להשקיע 250 מיליון דולר (125 כל אחת) בקרן emco (emerging markets credit opportunity) של בנק ההשקעות קרדיט סוויס. היקף ההשקעה הכולל בקרן, המתמחה בשווקים מתעוררים נאמד בכמיליארד דולר.



מתוך סכום של 125 מיליון דולר תשקיע כלל ביטוח באמצעות חשבון הנוסטרו שלה (חשבון השקעות עצמיות) 33 מיליון דולר. 92 מיליון דולר נוספים (כ-340 מיליון שקל) יושקעו מתוך פוליסות ביטוחי המנהלים, קרנות הפנסיה וקופות הגמל. כור צפויה להשקיע חלק מהסכום ממקורות עצמיים ויתכן כי תיטול גם מימון חיצוני לצורך ההשקעה.



ההשקעה בקרן מעניינת בגלל השותפים שאליהם חוברת אי.די.בי. אל ההשקעה בקרן מצטרפים קרן ההשקעות של ממשלת קטאר - שאותה מובילים ראש הממשלה של נסיכות הנפט, קבוצת ההשקעות הסעודית אולאיין, ובנק ההשקעות קרדיט סוויס עצמו. כל אחד מהשותפים ישקיע בקרן רבע מיליארד דולר, כשקבוצת מנהלים בכירים בקרדיט סוויס עשויה להשקיע 100 מיליון דולר נוספים מכספם האישי.



קבוצת השותפים כוללת את בעלי המניות הגדולים בקרדיט סוויס (כור תעשיות מקבוצת אי.די.בי מחזיקה 3.24% מהבנק). בכוונת הקרן לבצע השקעות באמצעות מוצרי חוב באמריקה הלטינית, אסיה (למעט יפן), ובשווקים מתעוררים באירופה, במזרח התיכון ובאפריקה. הקרן תשקיע באינדונזיה, סין, הודו, ברזיל, מקסיקו, רוסיה ובמדינות נוספות, ובמגוון ענפים - בהם כרייה, פיננסים, גז, תשתיות ומזון - ופחות בנדל"ן.



תקופת חיי הקרן צפויה להיות חמש שנים (החל ממועד הקמתה), כשניתן יהיה להאריך אותה (בתנאים מסוימים) בשתי תקופות נוספות בנות שנה. ההשקעה בקרן תואמת את מגמת היציאה של דנקנר להשקעות מחוץ לישראל בניסיון לבנות קבוצה בינלאומית. היא מגיעה לאחר השקעות של מיליארדי שקלים שביצעה אי.די.בי בקרדיט סוויס, ברשת הקמעונות האירופית קרפור, בחברת התרופות סאנופי אוונטיס ובנדל"ן בארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully