וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גזית גלוב דיווחה על תביעה שהוגשה נגד החברה הבת אטריום

מאת מיכאל רוכוורגר

24.11.2010 / 9:40

התביעה, בסך 1.2 מיליארד יורו, הוגשה על ידי מיינל בנק ונוגעת לעסקות בין גזית לאטריום



חברת הנדל"ן גזית גלוב דיווחה אתמול על תביעה נגזרת שהוגשה בבית משפט באי ג'רזי (הסמוך לחופי בריטניה) בהיקף של 1.2 מיליארד יורו נגד חברת אטריום יורופיאן ריל אסטייט. אטריום מוחזקת ב-30% על ידי גזית גלוב, שבשליטת חיים כצמן ודורי סגל.



התביעה הוגשה על ידי מיינל בנק ag, שהגופים הקשורים אליו ניהלו את אטריום והיו בעלי המניות העיקריים בה לפני כניסתה של גזית להשקעה בה באוגוסט 2008. התביעה מתייחסת לעסקות שבוצעו בין אטריום לבין גזית גלוב וקרן השקעות של סיטי בנק, שותפתה בהשקעה באטריום, ב-2009. לטענת התובעים מדובר בעסקות שאינן לטובת אטריום, ושהניבו רווח פסול לגזית ולסיטי.



עם הנתבעים נמנים חיים כצמן, המשמש כיו"ר אטריום; מיקי בר חיים, מנכ"ל גזית גלוב לשעבר ודירקטור באטריום ורוחה לוין, מנכ"לית אטריום.



התביעה נגד אטריום הוגשה כתביעה נגדית אל מול התביעה שהגישה אטריום לבית המשפט בבריטניה כנגד מיינל בנק ובעל השליטה בו יוליוס מיינל וגופים קשורים אליו. התביעה שהגישה אטריום, בהיקף 2 מיליארד יורו. התביעה מתייחסת לנזקים לכאורה שנגרמו לאטריום בתקופה שלפני כניסתה של גזית לחברה - בעבקות שורה של עסקות רכישה חוזרת של מניות וגיוסי הון שאותם הוביל יוליוס מיינל, ושבגינם הוא נחקר בידי השלטונות האוסטריים ושוחרר בערבות ענק של 100 מיליון יורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully