וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציגי מינהל התכנון במשרד הפנים לא משתתפים בדיונים על חוק התכנון

מאת רנית נחום-הלוי

24.11.2010 / 10:13

הסיבה: הדיונים נערכים במקביל לדיוני הוועדה הארצית לתכנון ובנייה



>> בכירי מינהל התכנון במשרד הפנים, ובהם ממלא מקום מנהל המינהל, דורון דרוקמן, נעדרים באופן קבוע מהדיונים על הרפורמה המתוכננת בחוק התכנון והבנייה. הדיונים מתקיימים מדי שבוע בוועדה המשותפת לועדת הפנים, לוועדת הגנת הסביבה ולוועדת הכלכלה של הכנסת.



מינהל התכנון הוא הגוף התכנוני המקצועי העליון של משרד הפנים, והחשיבות של נציגות מטעמו בדיוני הרפורמה גבוהה - כך מסביר מנכ"ל עמותת אדם טבע ודין, עו"ד עמית ברכה, במכתב שהעביר לשר הפנים אלי ישי.



"לכשתושלם עתידה הרפורמה להשפיע באופן דרמטי על עתידו של תחום התכנון והבנייה, ולמעשה על אופן הניהול של כלל משאבי הקרקע במדינתנו", כתב.



הרפורמה נועדה לצמצם את הביורוקרטיה בקידום תוכניות בנייה, כך שלא כל שינוי תכנוני קטן ידרוש את אישור המינהל. הרפורמה אושרה בממשלה לפני כשנתיים, ובמארס 2010 אושרה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת.



הדיונים בוועדות הכנסת מתקיימים לקראת אישור החוק בקריאה שנייה ושלישית בכנסת. במהלכם מבקשים הארגונים הסביבתיים להכניס שינויים בחקיקה במקביל לשינויים שהציעה הממשלה, בעיקר בנושאי האכיפה.



אחת הסיבות להיעדרות אנשי המקצוע מטעם מינהל התכנון היא שהדיונים מתנגשים עם דיוני המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, המתקיימים אחת לחודש באותו היום.



גם דיוני ועדת המשנה של המועצה הארצית (הוולנת"ע) מתקיימים פעמיים בחודש, וגם הם נערכים באותו היום.



אמנם נעשתה פנייה ליו"ר הוועדה, ח"כ דוד אזולאי (ש"ס), לשנות את מועד דיוני הוועדה המשותפת, אך נמסר שהדבר בלתי אפשרי בשל שעות פעילות הכנסת. עמותת אדם טבע ודין מבקשת משר הפנים לשנות את מועדי הדיונים במועצה הארצית ובוולנת"ע, כדי שלא יהיו חופפים לוועדה המשותפת.



לפני כשבועיים התקיים בוועדה דיון שעסק בהרחבת המועצה הארצית, המונה כיום 30 חברים, באמצעות הוספת ארבעה חברים. נושא נוסף שנדון בוועדה הוא הרכב ועדות המשנה של המועצה הארצית - בעוד שהחוק מציע שהרכב הוועדות לא יפחת מ-15 חברים, מספר חברי הוועדות האלה בפועל הוא חד-ספרתי, ולעתים אינו עולה על שישה. כמו כן, הוועדה תדון בקרוב בביטול הוועדה לשמירת קרקע חקלאית ושטחים פתוחים, ובשינויים שייעשו בוועדה לשמירת הסביבה החופית (הוולחו"ף).



ממשרד הפנים נמסר בתגובה: "מינהל התכנון במשרד הפנים רואה חשיבות גדולה בליווי הרפורמה ובהשתתפות בדיונים בעניין בכנסת. עם חידוש הדיונים בנושא הרפורמה הוגדר צוות מקצועי מטעם מינהל התכנון, בראשות ממלא מקום מנהל מינהל התכנון, דורון דרוקמן, שילווה את כל דיוני הרפורמה מטעם מינהל התכנון. בהתארגנות זו נלקחה בחשבון גם העובדה שדיוני הרפורמה מתקיימים בימי שלישי, במקביל לדיוני המועצה הארצית וועדות המשנה, כשאין אפשרות לשנות המועדים של ישיבות המועצה הארצית או של דיוני ועדות המשנה שלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully