וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשכת הספנות: פנינו לרשות ההגבלים בבקשה להכריז על הנמלים כעל מונופולים אזוריים

אבי בר-אלי

24.11.2010 / 10:24

נשיא לשכת הספנות, ראובן צוק, תקף בחריפות את הרפורמה שאישרה הממשלה בתעריפי הנמלים



>> לשכת הספנות פנתה אל הממונה על ההגבלים העסקיים בבקשה להכריז על חברות נמלי הים כעל מונופולים אזוריים - כך אמר אתמול נשיא לשכת הספנות, ראובן צוק, בכנס איגוד המשתמשים בהובלה ימית. צוק הלין על העדר התחרות לדבריו בין חברות הנמלים, וטען כי אלה "היו מונופול - ונשארו מונופול".




צוק תקף בחריפות את הרפורמה שאישרה הממשלה בתעריפי הנמלים, וטען כי מטרתה היחידה היתה לשמר את הכנסות הנמלים בלי שום שיפור בהתייעלות, וכי "ועדי העובדים הכתיבו לנמלים מה לעשות, והיו הגוף הכי משפיע בהתנהלות של חברת נמלי ישראל והנמלים".



במקביל, משרד האוצר מקדם בחוק ההסדרים מהלך להגברת התחרות דווקא בענף הספנות. זאת, תוך שהוא מציע לבטל את הפטור ההיסטורי של חברת הספנות מן האיסור על הסדר כובל. מדובר בהסמכת הממונה על ההגבלים העסקיים לקבוע כללי אכיפה חדשים לשניים מן הנוהגים ההיסטוריים של חברות הספנות, אשר יש בהם לטענת האוצר כדי לפגוע בתחרות בענף. האחד הוא שיתוף פעולה הנהוג בהעברת מטענים בין חברות באותו הקו (הסכמי קונסורציום); והשני - הקמת איגוד חברות ספנות הפועלות באותו קו ספנות, הכולל בין היתר תיאומים באשר למחיר ההובלה הימית, לוחות זמנים ותדירויות הפלגה (איגודי קונפרנס).



באופן מפתיע, הביע שר התחבורה, ישראל כץ, התנגדות למהלך זה וטען כי הסיכומים שאליהם הגיע משרדו עם האוצר שונו. "יש כאן אלמנטים חיוביים - אבל לאור מצב הענף, הדברים רגישים מאוד ואני חושב שהמהלך צריך להיעשות בתיאום", אמר כץ. "אני מקווה שבכנסת הדברים יתוקנו, ואני מקווה להביא את הדברים לידי ביטוי. הייתי נזהר מאוד לפני שאני מבטל פטור ומכניס את הענף לפיקוח שעשוי להביא לפגיעה בפעילות שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully