וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה מתלבטת: מכירת מניות נמל אילת או זיכיון

אבי בר-אלי

24.11.2010 / 10:23

שר התחבורה ישראל כץ: מכירת נמל אילת היא המהלך הראשון שיתבצע במסגרת הרפורמה בנמלים



"מכירת נמל אילת היא המהלך הראשון שיתבצע במסגרת הרפורמה בנמלים, ויכול להיות שצריך להכניס התניה שלפיה אם יהיה קו רכבת מהיר לאילת - יבוצע תמחור אחר לנמל" - כך אמר אתמול שר התחבורה, ישראל כץ, בכנס איגוד המשתמשים בהובלה ימית.



משרד התחבורה פירסם שלשום פנייה לקבלת מידע לביצוע פרויקט הרכבת לאילת. כץ ציין כי הפרויקט אמנם לא מתוקצב - אך מדובר במהלך הרשמי הראשון שנוקטת הממשלה בעניין, כי זו הפעם הראשונה שבה תוקצב תכנון הפרויקט וכי התקציב למימונו כבר הועבר.



הנחת מסילת רכבת לאילת עשויה לגרור השקעות נוספות בנמל, ואולי אף כרוכה בהעתקת מיקומו. לפיכך, נתקלה הצעתו של כץ בהסתייגות מצד רשות החברות הממשלתיות, שצפויה להגיש בעוד שבועיים את החלטת ההפרטה של הנמל לוועדת השרים לענייני הפרטה.



מנהל רשות החברות, דורון כהן, אמר אתמול בכנס כי הצעת ההחלטה תכלול שתי אפשרויות להפרטת הנמל, וההכרעה ביניהן תיעשה בשלב מאוחר יותר. האחת היא הצעה למכירת הזיכיון להפעלת הנמל למשך 15 שנה עם אופציה להארכת תקופת הזיכיון ב-10 שנים נוספות, בהתאם לכמות המכולות שתשונע בנמל. החלופה השנייה היא מכירת מניות הנמל לגורם פרטי. חלופה זו, שסוכמה בדיוני הרפורמה בין הממשלה להסתדרות ב-2005, נהוגה פחות בעולם. ואולם שינויה ידרוש את פתיחת הסכם ההפרטה מול העובדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully