וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיטי מכרה להוואי ני"ע מסוכנים - ותפצה אותה ב-869 מיליון דולר

סוכנויות הידיעות

24.11.2010 / 12:01

הוואי רכשה ניירות ערך מסוג ARS בסך 1.1 מיליארד דולר, שערכם נפל ב-25% מאז יוני 2009



ענקית הפיננסים תשלם להוואי 869 מיליון דולר, כפיצוי על הפסדים שרשמה המדינה בעקבות ניירות ערך מסוג ars שמכרה לה סיטי ב-2007 ו-2008 - כך דיווחה היום סוכנות הידיעות בלומברג, שציטטה את התובע הכללי של הוואי, מארק בנט.



בנט הוסיף כי ההסדר פירושו שמשלמי המסים ביפן לא יפסידו מהשקעותיה של המדינה בניירות הערך, שערכם קרס במהלך המשבר הפיננסי העולמי. לפי ההסכם, סיטי תשלם את ההפרש בין שווי השוק הנוכחי של הניירות ושוויים המקורי עד יוני 2015, בתוספת ריבית. מאז יוני 2009 הפסידה הוואי 255 מיליון דולר כתוצאה מנפילה של 25% בשווי הניירות.



הוואי מחזיקה כיום בניירות ars בשווי של 869 מיליון דולר, לאחר שערכם של הניירות צנח ב-25% מאז יוני 2009 וגרם להפסדים של 255 מיליון דולר עבור המדינה. במסגרת ההסכם, סיטי תרכוש את ניירות הערך מהוואי, לפי השווי המקורי בו נמכרו בפברואר 2008. "למרות העובדה ששווי השוק ירדו בחדות, אנחנו נקבל את מלוא הכסף ששילמנו. זה הסדר טוב למדינה ולמשלמי המסים", אמר בנט.



ars, אשר פותח על ידי גולדמן סאקס, הוא סוג של מכשיר חוב, כמו איגרת חוב, שמונפק על ידי חברות, רשויות מקומיות וחברות כרטיסי אשראי לטווחים ארוכים, אולם הריבית עליו משתנה, ונקבעת מחדש במכרז מדי שבוע, שבועיים, חודש או חמישה שבועות.



ars הם ניירות ערך לטווח ארוך שמספקים נזילות לחברות שמאגחות תזרימי מזומנים, כמו כרטיסי אשראי, הלוואות לסטודנטים והלוואות לחברות לטווח של 10, 20 ועד 40 שנה, ומדורגות בדרך כלל ב-aaa. לכאורה, מדובר במכשיר פיננסי ארוך טווח, אך למעשה הטווח לפדיון שלו הוא 28 ימים, שכן הריבית עליו נקבעת פעם בחודש. מנגנון זה מאפשר למשקיע לגלגל את השקעתו מדי חודש, כשהוא מחליט אם להמשיך להחזיק בנייר הערך או למכור אותו בערכו הנקוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully