וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת סין פתחה במאבק בספקולנטים בניסיון לרסן את התייקרות מחירי המזון

סוכנויות הידיעות

24.11.2010 / 12:18

הממשלה הודיעה כי תאסור לאגור נפט ופחם והורתה לרשויות המקומיות לחקור בחומרה פעולות ספקולטיביות



ממשלת סין פתחה במאבק בספקולנטים אשר גורמים, לטענתה באופן לא חוקי, לעליית מחירי הסחורות, וזאת כחלק ממלחמתה בהתייקרות מחירי המזון. הממשלה הודיעה כי מעתה תאסור על אגירת סחורות כגון נפט ופחם.



ההוראה הגיעה לאחר שבשבוע שעבר הודיעה בייג'ין כי תגביר את מאמציה לרסן את עליית מחירי המזון, אשר זינקו ביותר מ-10% באוקטובר. אנליסטים צופים כי הבנק המרכזי של סין יעלה את הריבית בחודשים הקרובים על מנת לבלום את האינפלציה.



"גורמים לא חוקיים פועלים בשיטות הונאה, תיאום מחירים ואגירת סחורות, כדי לדחוף את מחירי הסחורות כלפי מעלה", אמרה נציבות הפיתוח והרפורמה הלאומית של ממשלת סין. הנציבות הורתה לרשויות המקומיות בסין "לחקור בחומרה פעילות ספקולטיבית ולשמור על הסדר בשוק ובמחירים", לדבריה.



משפחות בסין מוציאות כיום עד מחצית מהכנסותיהן על מזון, והמנהיגים בסין חוששים כי התייקרות המחירים תעורר בסופו של דבר מהומות. בשבוע שעבר התחייבה בייג'ין להגדיל את ייצור הירקות, לשלם סובסידיות מזון למשפחות עניות ולהגדיל את אספקת הדלק לאיכרים ולנהגי משאיות. בנוסף, אמרה הממשלה כי תאכוף פיקוח ישיר על המחירים במידת הצורך.



בהודעתה היום אמרה ממשלת סין כי הספקולנטים גרמו להתייקרות מחירי הכותנה, אשר זינקו בחודשים האחרונים. הממשלה לא סיפקה פרטים לגבי סחורות אחרות שמחיריהן עלו בשל סיבה זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully