וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת סייפרס משתקפת לראשונה בדו"חות ביוליין: ההכנסות זינקו פי 4 ל-113 מיליון שקל

ואדים סבידרסקי

24.11.2010 / 12:29

החברה לא הוסיפה תרופות חדשות לתיק, והוצאות מחקר קוצצו ל-6.7 מיליון שקל



ביוליין, חברת הפורטפוליו בתחום הביומד פירסמה היום את דו"חותיה הכספיים לרבעון השלישי של 2010. החברה דיווחה על זינוק חד של פי 4 בהכנסותיה, בהשוואה לרבעון אשתקד, לסך של כ-113 מיליון שקל. הזינוק בהכנסות הוביל לקפיצה בשורת הרווח הנקי מהפסד של כ-17 מיליון שקל ברבעון המקביל לכ-73 מיליון שקל ברבעון החולף. כל זאת, הודות לעסקת סייפרס, ממנה קיבלה החברה תשלום בסך כ-113 מיליון שקל, בגין הענקת רישיון חיצוני למכירת תרופת 1020bl-, סכום שהוכר לראשונה בדו"ח לרבעון החולף.



עם זאת, נרשמה האטה בקליטת תרופות חדשות לתיק החברה, בהמשך להשלמת הפעילות של שתי תרופות בשלבים קליניים בשנת 2009. ההאטה גרמה לקיצוץ חד בהוצאות מחקר ופיתוח של החברה ברבעון השלישי 2010 ל-6.7 מיליון שקל בהשוואה ל-32.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה. נכון לתקופת הדו"ח, מפתחת החברה 11 תרופות לעומת 12 במהלך הרבעון המקביל, כולל מולקולות ממוסחרות, bl-1020 ו-bl1040, ומולקולה נוספת הנמצאת בשלב קליני, bl-5010.



בחברה מאמינים כי "עלויות הפיתוח יגדלו בהדרגה במהלך השנה הקרובה לאור מאמצים משמעותיים לגיוס תרופות חדשות". המשך הפיתוח של מולקולות ממוסחרות ממומן על ידי חברות חיצוניות ולא משתקף בדו"חות ביוליין. בנוסף, שינוי בהפרשי שער על עודף נכסים המט"חי של החברה הוסיפו להוצאות המימון הרבעוניות של החברה כ-3.6 מיליון שקל. מדובר בהפסד שער החליפין על הנייר אשר נבע מהיחלשות הדולר מול השקל, כאשר תשלום מחברת סייפרס התקבל בדולרים אמריקאיים.



החברה נמצאת בתהליך להנפקת מניותיה ורישומן למסחר בבורסת הנאסד"ק שבארצות הברית, ופירסמה תשקיף לגיוס של כ-35 מיליון דולר. ההנפקה מיועדת להמשך הפיתוח של מולקולות בשלבים קליניים וכן לביצוע ניסויים פרה קליניים במולקולות נוספות.



כנרת סויצקי, מנכ"לית ביוליין: "תוצאות הרבעון השלישי מחזקות את המודל העסקי שלנו וההתקדמות של החברה, וכן באות לידי ביטוי ברווח הנקי שהצגנו, פרמטר לא שגרתי עבור חברה בתחום הביוטכנולוגיה". לדבריה, "ביוליין ממוקדת בהצפת ערך עבור בעלי המניות שלה והיא ממשיכה לפעול באינטנסיביות על מנת לקדם את עסקאות המסחור עליהן חתמה. שמנו לעצמנו למטרה להרחיב ולגוון את בסיס המשקיעים שלנו גם בארצות הברית, מהלך שיעניק לחברה גם חשיפה רחבה יותר לחברות פארמה הגדולות בתעשייה. במקביל, הצוות המדעי ממשיך בבחינת פרויקטים וחיפוש מתמיד אחר מחקרים חדשים לפיתוח אשר בהם טמון פוטנציאל עסקי גדול עבור החברה ובעלי המניות שלה".



ביוני 2010, חתמה ביוליין על הסכם מסחור תרופה לטיפול בסכיזופרניה, לצפון אמריקה, עם חברת
התרופות cypress bioscience האמריקאית. על פי ההסכם, קיבלה החברה 30 מיליון דולר כתשלום ראשוני, ובהמשך, תקבל תשלומים בהיקף כולל של עד 335 מיליון דולר, המותנים באבני דרך רגולטוריות, המשך פיתוח, אישור אינדיקציות נוספות ואבני דרך מותנות מכירות. כמו כן, ביוליין תהיה זכאית לתמלוגים בהיקף של 12%-18% מהיקף המכירות השנתיות הצפויות של התרופה. חברת cypress מנהלת וממנת את המשך פיתוח התרופה, ואחראית להגשת תיקי הרישום לצורך קבלת אישור מינהל המזון והתרופות האמריקאי (fda) לשיווק התרופה בארה"ב ולרשויות הבריאות של קנדה ומקסיקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully