וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירקות והפירות חוזרים לשוק

24.11.2010 / 13:01

המחאות נגמרו והשבתת התוצרת החקלאית מגיעה לסופה. בפגישה בין שרי האוצר, הפנים, החקלאות ונציגי החקלאים סוכם כי תוך 3 שבועות תגובש הצעה לפיתרון המחסור בעובדים הזרים

שביתת החקלאים, שהחלה ביום שני, עומדת להסתיים בשעות הקרובות. למעשה השביתה מתפוגגת מאליה, בלא שהחקלאים מימשו את איומם ליצור מחסור בתוצרת חקלאית טרייה, כאשר השווקים והמרכולים מלאים בפירות, ירקות, ביצים, עופות ושאר סוגי התוצרת הטרייה. ראשי מטה המאבק של החקלאים עומדים להתכנס עתה בכנסת כדי לקבל החלטה רשמית על סיום השביתה, במהלכה התקיימו הפגנות מחאה של חקלאים בכמה צמתי כבישים.

קודם לכן, התקיימה פגישה בכנסת בין שר האוצר יובל שטייניץ, שר הפנים אלי ישי, שר החקלאות שלום שמחון, מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל אבשלום (אבו) וילן ונשיא התאחדות האיכרים דובי אמיתי, ובה סוכם על הקמת פורום משותף לשלושת המשרדים, בראשות מנכ"ל משרד החקלאות יוסי ישי, שיגבש בתוך 3 שבועות הצעות לפיתרון המחסור בעובדים זרים לחקלאות.

החקלאים דורשים להגדיל את מספר העובדים מתאילנד המועסקים במשקיהם ב-4,000 ולהעמידו על 26,000 עובדים. באוצר טוענים כי המחסור בעובדים זרים מסתכם בפחות מ 2,000. אחד מפעילי החקלאים אמר: ניתן הזדמנות לפורום לגבש את הצעותיו ואז ניכנס למו"מ עם משרדי האוצר והפנים על מספר העובדים מחו"ל שנעסיק במשקינו. אם נרגיש שהצד השני מנסה למוסס את הזמן, נפתח שוב בשביתה, והפעם היא תהיה כואבת יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully