וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היזם רן הר-נבו מ-5min מונה למנהל פעילות הווידיאו של AOL: "זה מפחיד ומלחיץ"

גיא גרימלנד

24.11.2010 / 13:20

חודש וחצי אחרי הרכישה, ממוזגת 5min לתוך AOL; הר-נבו בראיון ל-TheMarker: "קנו אותנו כדי להשתמש בנו"



חודש וחצי לאחר שרכשה את חברת 5min הישראלית תמורת 65 מיליון דולר, חושפת ענקית האינטרנט aol את תכניתה האסטרטגית לגבי חטיבת הווידיאו שלה. במקביל, ממנה החברה את רן הר-נבו, אחד היזמים של 5min, למנהל כל פעילות הווידיאו שלה. הר-נבו ישמש כסגן נשיא בכיר לתחום הווידאו וידווח לנשיא המדיה של החברה דיוויד אן.



בשנה האחרונה שינתה aol את אופי פעילות חטיבת הווידיאו שלה - בעבר עסקה החברה באגריגרציה של קטעי וידיאו ובחיפוש. כיום היא משלבת לתוך החטיבה סינדיקציה של תכנים והפקת תוכן מקורי, במטרה לחזק את תחום הווידיאו בפורטל שלה, בכדי להילחם מול ענקיות האינטרנט גוגל (עם יוטיוב), יאהו ו-msn של מיקרוסופט. מלבד הרכישה של 5min, לפני שנה רכשה aol את חברת studionow בכ-36 מיליון דולר. מדובר בחברה שמספקת יכולות הפקה על ידי פריסה של אלפי פרילנסרים ברחבי ארה"ב שעובדים עבורה.



הר-נבו אמר ל-themarker כי יחד עם יכולות ההפקה של aol ופתרונות הפצת התוכן של 5min, יש היום ל-aol יכולת להפיק כמות יפה של סרטים, לרכוש תוכן צד שלישי רב ולהפיץ את כל החבילה באתרים שלה וברחבי הרשת.




רן הר-נבו



לפי נתוני קומסקור, היקף הצפיות בסרטוני aol עלה מ-192 מיליון בחודש יולי 2010 ל-493 מיליון, גידול של 157%, 150 מיליון מהם של 5min. במהלך המחצית השנייה של 2010 חתמה aol על 20 הסכמים עם יצרני תוכן פרימיום ובתי סטודיו דיגיטליים. בנוסף, מאז הרכישה קפצה aol ל-43 מיליון צופים בחודש לעומת 25 מיליון קודם לכן. המשמעות: aol ממוקמת שביעית בשוק הווידיאו האמריקאי לפי קומסקור.



רן הר-נבו, מה משמעות המינוי הנוכחי שלך?
"אני אהיה אחראי על תחום הווידיאו ב-aol. האסטרטגיה שלנו תהיה לשלב את כל התוכן הקיים של 5min בתוך אתרי aol, ובמקביל להפיץ את התכנים של aol בכל האתרים עמם 5min עובדת. אנחנו בעצם נפרוס את התכנים של 5min, כולל הנגן שפיתחנו, ב-80 אתרי aol. בינתיים אנחנו נמצאים ב-20 אתרים. ל-aol יש צורך בספריית וידיאו עצומה על מנת לשלב קטעי וידיאו באתריה השונים. במקום להפיק תכנים מאפס היא משלבת את שותפי התוכן שלה לעמודים שלה ב-aol".



קודם לכן היו ל-aol מעט תכני וידיאו אך הם היו ממותגים. האם בהכנסת תוכן וידיאו שקשור לשותפים של 5min היא פוגעת במיצוב?
"הסיבה ש-aol רכשה את 5min היא ההבנה שהיא צריכה את תכני הווידיאו האלה כדי להגיע לשיעור גבוה של משתמשים. אי אפשר להפיק כיום כמויות כל כך גדולות של תוכן וידיאו. גם ליוטיוב אין תוכן משלהם, והם עדיין אתר עצום. ל-hulu אין תוכן עצמאי. הכל עסקות תוכן".



חודש וחצי עבר מאז האקזיט. מה עשיתם מאז?
"5min הפכה להיות זרוע הווידיאו של aol. עכשיו אנחנו יוצרים את המותג aol וידיאו. זאת פעילות שאני מוביל, ואנחנו מקווים שהיא תתחרה בשחקנים האחרים בשוק האינטרנט האמריקאי. מרכז הפיתוח בארץ של 5min המעסיק 27 עובדים הוא הגוף הטכנולוגי שאחראי על הפיתוח. אנחנו מחפשים כל הזמן אנשים חדשים. אנשי תוכן ומפתחים".



מה כוללת חטיבת הווידיאו החדשה של aol?
"פעילות הווידיאו ב-aol, כולל אנשי מכירות, מונה 100 איש, והכנסות שלה מסתכמות בעשרות מיליוני דולרים".



זה נשמע כמו אופרציה גדולה. לא מלחיץ?
"זה מפחיד ומלחיץ, אבל קנו אותנו כדי להשתמש בנו. הבאנו ל-aol תוכן וטכנולוגיה שעוזרת לה לקדם את העסק. יש לנו את נגן המדיה שפיתחנו. יש לנו יכולות טובות מאוד בניתוח תעבורה ברשת, ואנחנו יודעים איך להרחיב את הפעילות בתחום. בזכות כוח המכירות הגדול של aol אנחנו מצליחים להגדיל את ה-cpm (cost per impression). אם בעבר היו ל-5min חמישה אנשי מכירות. עכשיו יש לה 80 אנשי מכירות".



ברמה אישית. אתם עובדים קשה לאחר האקזיט?
"חשבתי שיהיה לי זמן לנשום. אנחנו עובדים קשה מאוד על האינטגרציה בין שתי החברות. אבל זה כיף ומעניין. אנשים חושבים שהאקזיט זה הסוף של התהליך. זה לא. זה רק שלב אחד. זו רק ההתחלה".



מה העצות שלך לסטארט-אפיסטים ישראלים אחרים?
"לסטארט-אפים ישראלים יש מגבלה ביכולת הגידול שלהם. עד כמה הם יכולים לגדול לבד. זה לא רק משהו שנוגע לישראלים, אלא בכלל. יותר קשה לגדול כשאתה חברה ישראלית. הרבה יותר קל לגדול כשעומד מאחוריך גוף גדול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully