וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יובל בן זאב מעניק שווי של 1.1-1 מיליארד שקל להכשרה אנרגיה

ליאור זנו

24.11.2010 / 13:39

החברה צפויה לצאת מחר להנפקה ראשונה לציבור לפי שווי של 830 מיליון שקל - שעודכן מטה אתמול



יובל בן זאב, מנהל מחלקת המחקר של כלל פיננסים, מוציא היום עבודת ניתוח להכשרה אנרגיה של עופר נמרודי, שצפויה לצאת מחר להנפקה ראשונה לציבור, וגוזר לה שווי של 1.1-1 מיליארד שקל, במחיר של 11.6-8.7 שקל למניה.



בן זאב כותב כי אין ביכולתו להעריך בשלב זה את השווי הכלכלי של זכויות הכשרה אנרגיה ברישיונות "שרה" ו"מירה", אך בניתוחו הוא מתמקד בהשקעה בהכשרה אנרגיה כחלופה ישירה ל של צחי סולטן ו של נוחי דנקנר, השותפה עם הכשרה אנרגיה ברישיונות.



"מודיעין הינה שותפות, בעוד הכשרה אנרגיה היא חברה בע"מ", כותב בן-זאב ומסביר כי "כיוון שכך - עלולים להיות הבדלי מיסוי בין החלופות אשר עשויים להוות יתרון להשקעה במודיעין עבור חלק מהמשקיעים. השקעה במודיעין מעניקה למשקיעים פיזור נרחב יותר של רישיונות לחיפוש גז ונפט ובכך מקטינה את הסיכון להשקעה. עם זאת, ניתן לטעון כי ניתן לפזר סיכונים בדרכים אחרות כמו רכישת מניות אחרות בפעולות בתחום".



בן-זאב מסביר מדוע אין ביכולת השוק להעריך את השווי הכלכלי של שרה ומירה: "בחודשים הקרובים צפוי פרסום תוצאות הסקרים התלת ממדים שנערכו ברישיונות, והמידע היחיד שפורסם עד כה הוא סקרי ה-2d של חברת צ'פמן, שהצביעו על פוטנציאל עצום של כ-5.7 tcf בשני המאגרים עם שווי גלום של 5.5 מיליארד דולר. השוק קיבל הערכות מקדמיות אלה בזהירות וממתין לתוצאות סקרי ה-3d".



הכשרת הישוב אנרגיה, החברה הבת של , הודיעה אתמול כי תנפיק לפי שווי נמוך ב-17% מזה שתכננה בתחילה. המחיר המינימלי למניה שתציע יעמוד על 7.81 שקל, לעומת מחיר של 9.41 שקל עליו הכריזה בשבוע שעבר.



החברה תציע 13.8 מיליון מניות, ולפי המחיר החדש מקווה לגייס לפחות 107.8 מיליון שקל, המשקפים שווי שוק של 830 מיליון שקל. זהו גם שווי השוק סביבו נסחרת מודיעין של צחי סולטן ואי.די.בי, השותפה בנכסים העיקריים של הכשרה אנרגיה - רישיונות "שרה" ו"מירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully